NAVRÁTIL, Vladislav, Jindřiška SVOBODOVÁ a Lukáš PAWERA. Povrchové napětí a motivace ve fyzice. JTIE - Journal of Technology and Information Education. Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISSN 1803-537X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Povrchové napětí a motivace ve fyzice
Název anglicky SURFACE TENSION AND MOTIVATION IN PHYSICS
Autoři NAVRÁTIL, Vladislav, Jindřiška SVOBODOVÁ a Lukáš PAWERA.
Vydání JTIE - Journal of Technology and Information Education, Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 1803-537X.
Další údaje
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky : fyzika, termodynamika, povrchové napětí, povrchová energie, projektové vzdělávání, laboratorní práce
Klíčová slova anglicky physics, thermodynamics, surface tension, surface energy, project tuition, laboratory works
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Lukáš Pawera, učo 166089. Změněno: 28. 3. 2014 14:51.
Anotace
Článek pojednává o využití jevu povrchového napětí kapalin a povrchové energie pevných látek jako vhodného tématu pro projektové vyučování na všech typech škol. Jsou zde uvedeny některé základní jevy, experimenty a měření, spolu s výčtem využití jevů v přírodních a technických vědách a také v zemědělství. Na závěr jsou jako příklad navrženy dvě úlohy, vhodné např. do fyzikálního praktika
Anotace anglicky
The article deals with very promissible subject, propper for project tuition at all types of schools – the phenomenon of surface tension and surface energy. Basic theory, experiments and methods of measuring are mentioned together with applications in natural and technical sciences and agriculture. As an example of using the phenomenon in physics education two sudgestions of experimental works are presented.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MUNázev: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 09:05