C 2015

Researching interactional forms and participant structures in public and social media

CHOVANEC, Jan a Marta DYNEL

Základní údaje

Originální název

Researching interactional forms and participant structures in public and social media

Název česky

Formy interakce a participace ve veřejných a sociálních médiích

Autoři

CHOVANEC, Jan a Marta DYNEL

Vydání

1. vyd. Amsterdam and Philadelphia, Participation in Public and Social Media Interactions, od s. 1-23, 23 s. Pragmatics and Beyond New Series 256, 2015

Nakladatel

John Benjamins

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-90-272-5661-4

DOI

http://dx.doi.org/10.1075/pbns.256.01cho

Klíčová slova česky

pragmatika; mediální studia; analýza diskurzu; participační rámce; Erving Goffman; sociální média; interakční pragmatika; mediální diskurz; YouTube; Twitter; online media; humor; sitcom; filmový a televizní diskurz

Klíčová slova anglicky

Pragmatics; linguistics; media studies; discourse analysis; participation framework; Erving Goffman; social media; interactional pragmatics; media discourse; YouTube; Twitter; online media; humour; sitcom; film discourse; telecinematic discourse

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 1. 2016 19:32, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ

V originále

Adopting the perspective of pragmatics of interaction, this chapter considers how existing models of participation fit new modes of communication, looking at the interface between participation frameworks and various interactional practices not only in public media discourses but also in some of the new social media that appeared with the advent of technology-mediated communication (TMC). It provides the theoretical points of departure for further analysis, as grounded in Erving Goffman's theory.

Česky

Tento text rozebírá teoretická východiska pro analýzu participace v nových formách interpersonální a veřejné komunikace, které jsou zprostředkovávány moderními technologiemi (tzv. "technology-mediated communication", TMC). Všímá si především dvojitého rámce komunikace, který vychází z pojetí komunikačních rámců E. Goffmana, a jeho aplikace na nové formy komunikace.

Návaznosti

MUNI/A/1246/2014, interní kód MU
Název: Nové směry v anglofonním jazykovědném a literárním výzkumu III (Akronym: NDALLR3)
Investor: Masarykova univerzita, Nové směry v anglofonním jazykovědném a literárním výzkumu III, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 15. 11. 2024 04:57