C 2015

Researching interactional forms and participant structures in public and social media

CHOVANEC, Jan and Marta DYNEL

Basic information

Original name

Researching interactional forms and participant structures in public and social media

Name in Czech

Formy interakce a participace ve veřejných a sociálních médiích

Authors

CHOVANEC, Jan and Marta DYNEL

Edition

1. vyd. Amsterdam and Philadelphia, Participation in Public and Social Media Interactions, p. 1-23, 23 pp. Pragmatics and Beyond New Series 256, 2015

Publisher

John Benjamins

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Netherlands

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-90-272-5661-4

Keywords (in Czech)

pragmatika; mediální studia; analýza diskurzu; participační rámce; Erving Goffman; sociální média; interakční pragmatika; mediální diskurz; YouTube; Twitter; online media; humor; sitcom; filmový a televizní diskurz

Keywords in English

Pragmatics; linguistics; media studies; discourse analysis; participation framework; Erving Goffman; social media; interactional pragmatics; media discourse; YouTube; Twitter; online media; humour; sitcom; film discourse; telecinematic discourse

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/1/2016 19:32, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Abstract

V originále

Adopting the perspective of pragmatics of interaction, this chapter considers how existing models of participation fit new modes of communication, looking at the interface between participation frameworks and various interactional practices not only in public media discourses but also in some of the new social media that appeared with the advent of technology-mediated communication (TMC). It provides the theoretical points of departure for further analysis, as grounded in Erving Goffman's theory.

In Czech

Tento text rozebírá teoretická východiska pro analýzu participace v nových formách interpersonální a veřejné komunikace, které jsou zprostředkovávány moderními technologiemi (tzv. "technology-mediated communication", TMC). Všímá si především dvojitého rámce komunikace, který vychází z pojetí komunikačních rámců E. Goffmana, a jeho aplikace na nové formy komunikace.

Links

MUNI/A/1246/2014, interní kód MU
Name: Nové směry v anglofonním jazykovědném a literárním výzkumu III (Acronym: NDALLR3)
Investor: Masaryk University, Category A