Detailed Information on Publication Record
2015
Researching interactional forms and participant structures in public and social media
CHOVANEC, Jan and Marta DYNELBasic information
Original name
Researching interactional forms and participant structures in public and social media
Name in Czech
Formy interakce a participace ve veřejných a sociálních médiích
Authors
CHOVANEC, Jan and Marta DYNEL
Edition
1. vyd. Amsterdam and Philadelphia, Participation in Public and Social Media Interactions, p. 1-23, 23 pp. Pragmatics and Beyond New Series 256, 2015
Publisher
John Benjamins
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Netherlands
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-90-272-5661-4
Keywords (in Czech)
pragmatika; mediální studia; analýza diskurzu; participační rámce; Erving Goffman; sociální média; interakční pragmatika; mediální diskurz; YouTube; Twitter; online media; humor; sitcom; filmový a televizní diskurz
Keywords in English
Pragmatics; linguistics; media studies; discourse analysis; participation framework; Erving Goffman; social media; interactional pragmatics; media discourse; YouTube; Twitter; online media; humour; sitcom; film discourse; telecinematic discourse
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 3/1/2016 19:32, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
V originále
Adopting the perspective of pragmatics of interaction, this chapter considers how existing models of participation fit new modes of communication, looking at the interface between participation frameworks and various interactional practices not only in public media discourses but also in some of the new social media that appeared with the advent of technology-mediated communication (TMC). It provides the theoretical points of departure for further analysis, as grounded in Erving Goffman's theory.
In Czech
Tento text rozebírá teoretická východiska pro analýzu participace v nových formách interpersonální a veřejné komunikace, které jsou zprostředkovávány moderními technologiemi (tzv. "technology-mediated communication", TMC). Všímá si především dvojitého rámce komunikace, který vychází z pojetí komunikačních rámců E. Goffmana, a jeho aplikace na nové formy komunikace.
Links
MUNI/A/1246/2014, interní kód MU |
|