MUŽÍK, Vladislav. Fakta a mýty o školní tělesné výchově. Online. In Brigita Stloukalová. Optimální působení tělesné zátěže. Sborník příspěvků 19. ročníku konference konané ve dnech 26.-27.3.2013. 1. vyd. Hradec Králové: Katedra tělesné výchovy a sportu, Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové, 2013, s. 157-172.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fakta a mýty o školní tělesné výchově
Název anglicky Facts and Myths about Physical Education
Autoři MUŽÍK, Vladislav.
Vydání 1. vyd. Hradec Králové, Optimální působení tělesné zátěže. Sborník příspěvků 19. ročníku konference konané ve dnech 26.-27.3.2013, od s. 157-172, 16 s. 2013.
Nakladatel Katedra tělesné výchovy a sportu, Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky tělesná výchova; pojetí tělesné výchovy; výuka tělesné výchovy; vzdělávací cíle tělesné výchovy
Klíčová slova anglicky physical education; conception of physical education; physical education instruction; educational goals of physical education
Změnil Změnil: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Změněno: 4. 4. 2014 13:18.
Anotace
Tělesná výchova je tradičním oborem školního vzdělávání u nás i v zahraničí. Pojetí tělesné výchovy se sice v jednotlivých zemích do jisté míry odlišuje, ale obsah výuky je často podobný. Položme si proto několik otázek: Do jaké míry lze plnit cíle základních koncepcí tělesné výchovy? Může školní tělesná výchova významně působit na zdraví žáků? Může tělesná výchova významně ovlivňovat tělesnou zdatnost žáků? Přispívá tělesná výchova k celkové gramotnosti žáků? Jakým způsobem tělesná výchova formuje osobnost žáků? Jaké je reálné postavení a poslání tělesné výchovy v rámci výchovy a vzdělávání? Úmyslem autora není na výše položené otázky beze zbytku odpovědět. Úkolem příspěvku je navodit diskuzi, která pomůže ujasnit a vymezit reálné vzdělávací cíle tělesné výchovy.
Anotace anglicky
Physical education is a traditional course of school education both in our country and abroad. Although the conception of physical education is different in particular countries, the content of the teaching process is often similar. We can ask several questions: To what extent the goals of basic physical education conceptions can be fulfilled? Can physical education significantly influence physical fitness of students? Does physical education contribute to general literacy of students? How does physical education form the student personality? What is the real status and role of physical education in the educational system? The aim of the author is not to answer the above asked questions to the whole extent. The goal of the text is to evoke a discussion, which could help clear and specify real educational goals of physical education.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:47