OPATŘILOVÁ, Dagmar. Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením (Graphomotorics and writing of children with physical disability). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. Elportál. ISBN 978-80-210-6769-1. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením
Name (in English) Graphomotorics and writing of children with physical disability
Authors OPATŘILOVÁ, Dagmar.
Edition 1. vyd. Brno, Elportál, 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Textbook
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW url html epub
ISBN 978-80-210-6769-1
ISSN 1802-128X
Keywords (in Czech) žák s tělesným postižením; grafomotorika; náhradní způsoby psaní; kompenzační pomůcky; speciálněpedagogická podpora
Keywords in English Pupil with physical disability; Graphomotorics; Alternative writing ways; Compensatory aid; Special educational support
Tags elportál
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Drábková, učo 74369. Changed: 1/7/2015 12:01.
Abstract
Výuková publikace Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením je určena studentům oboru somatopedie (PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny) a klade si za cíl sumarizovat a vysvětlit základní pojmy sledované problematiky, popsat speciální didaktiky a metodiky při nácviku a rozvoji grafomotoriky a psaní u cílové skupiny, dále pak prezentovat možné intervence a kompenzace. Studijní pomůcka by měla usnadnit orientaci v daném okruhu problémů, pomoci studentům a speciálním pedagogům řešit obtíže při speciálněpedagogické diagnostice a následné intervenci v oblasti grafomotoriky a psaní.
Abstract (in English)
The electronic publication is designed for the students of Somatopedia. The aim of the publication is to summarized and defined the basic terms of Somatopedia and also to describe unique didactics and methods of graphomotorics training, graphomotorics development and writing in target audience. Furthermore it presents possible interventions and compensatory aids. Study materials should facilitate the orientation in the mentioned issue and help students and special educators with problem solving in the area of special educational diagnostics and subsequent intervention in graphomotorics and writing.
PrintDisplayed: 19/4/2024 17:51