V originále
Z rešerší provedených z dostupné literatury, která se zabývá předmětnou problematikou a předchozích výzkumů autorů, byl vytvořen dílčí model vlivu kvality produktu (včetně spokojenosti zákazníka) na výkonnost podniku, včetně vztahu kvality produktu podniku s produkty konkurenčními. Jednotlivé veličiny (faktory) v modelu byly podrobeny výzkumu a ze statistického hlediska byl zkoumán jejich vzájemný vztah. Zároveň byl zkoumán (paralelně) vztah systému řízení kvality, výkonnosti, systémů nákladů kvality a certifikátů. Díky tomu mohl být výchozí model modifikován a rozšířen o systém řízení kvality a zároveň dynamizován (v rámci dopadu kvality produktu a systému řízení kvality na budoucí nákupy produktu a tím také nejen na současnou, ale také budoucí výkonnost podniku). Dále se podařilo (ze statistického hlediska) potvrdit vazbu a vzájemnou souvislost dílčích veličin (faktorů) v modelu. Nepodařilo se však ověřit model jako celek, a to jednak kvůli tomu, že v průběhu výzkumu doznal model určitých změn (viz výše), a jednak díky tomu, že v rámci jednoho z dílčích výzkumů byl zkoumaný vzorek příliš malý. Přesto považujeme dosažené výsledky za dostačující, zajímavé a smysluplné, které otevírají možnosti k dalším navazujícím výzkumům. Provedené výzkumy tak osvětlily množství problémů spojených s kvalitou produktu, spokojeností zákazníka, výkonností podniku i systémy řízení kvality (včetně řízení nákladů spojených s kvalitou a certifikací).
Anglicky
The main outcome of this publication is a model describing the influence of the product quality (including customer satisfaction) on the company performance (including the relationship of product quality of a company and its competitors). Particular model variables (factors) were analyzed to figure out statistical significance of their mutual relationship. Simultaneously, the research concerns the interaction of quality management system, company performance, cost management and quality certificates. In line with this theoretical approach the model has been extended into the field of quality management system. Moreover, the model became dynamic thanks to inclusion of the product quality impact and quality management system for product purchases in the future and thus not only the current but also future business performance. From a statistical point of view was confirmed mutual interaction of sub- variables (factors) in the model but not the model as a whole. The reason is insufficient number of observations in a particular research sample. However, the results could be considered as interesting and reasonable and create a useful basis for following research. Performed research to clarify a number of problems associated with product quality, customer satisfaction, business performance and quality management systems (including management costs associated with quality and certification), many questions remained unanswered and a number of other issues were founded.