GULOVÁ, Lenka, Lenka REMSOVÁ and František TRAPL. Dramatická výchova a její aplikace v multikulturních lekcích (Drama Education and its Application in Multicultural Lessons). 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dramatická výchova a její aplikace v multikulturních lekcích
Name (in English) Drama Education and its Application in Multicultural Lessons
Authors GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka REMSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and František TRAPL (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2013.
Other information
Original language Ukrainian
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Ukraine
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072782
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Dramatická výchova předsudky multikulturní lekce žáci učitelé praktická cvičení praxe a teorie
Keywords in English Drama education prejudice multicultural lesson pupils teachers practical exercise practice and theory
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Changed: 16/4/2014 11:58.
Abstract
Workshop byl realizovaný na Ukrajině, na Krymu, ve městě Sudak. Účastníky workshopu byli učitelé z oblasti Sudaku. Jednalo se o celodenní komponovaný program složený ze tří bloků. S týmem ukrajinských učitelů se pracovalo prostřednictvím metod dramatické výchovy a pedagogiky volného času. Součástí byly prezentace multikulturních lekcí a multikulturních témat, s kterými lze pracovat ve školním vzdělávání i v oblasti volného času.V rámci workshopu byly prezentovány výsledky výzkumných analýz realizovaných v oblastech multikulturní výchovy. V rámci workshopu byly prezentovány výsledky výzkumných analýz realizovaných v oblastech multikulturní výchovy.
Abstract (in English)
The workshop took place in Sudak in Crimea, Ukraine. The participants of the workshop were teachers from Sudak. It was a day-long composite programme consisting of three blocks. The team of Ukrainian teachers was involved with the use of techniques of drama and leisure education. A part of the workshop were presentations of multicultural lessons and multicultural topics which can be utilised in school education and leisure. Results of research analyses carried out in domains of multicultural education were presented during the workshop. The results of the workshop projected into the resulting analysis of qualitative research focused on multicultural education.
Links
MUNI/A/0072/2012, interní kód MUName: Podpora výsledků tvůrčí činnosti na Pedagogické fakultě (Acronym: ProRIV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 26/4/2024 14:27