W 2013

Dramatická výchova a její aplikace v multikulturních lekcích

GULOVÁ, Lenka, Lenka REMSOVÁ and František TRAPL

Basic information

Original name

Dramatická výchova a její aplikace v multikulturních lekcích

Name (in English)

Drama Education and its Application in Multicultural Lessons

Authors

GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka REMSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and František TRAPL (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2013

Other information

Language

Ukrainian

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Ukraine

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072782

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Dramatická výchova předsudky multikulturní lekce žáci učitelé praktická cvičení praxe a teorie

Keywords in English

Drama education prejudice multicultural lesson pupils teachers practical exercise practice and theory

Tags

International impact
Změněno: 16/4/2014 11:58, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.

Abstract

V originále

Workshop byl realizovaný na Ukrajině, na Krymu, ve městě Sudak. Účastníky workshopu byli učitelé z oblasti Sudaku. Jednalo se o celodenní komponovaný program složený ze tří bloků. S týmem ukrajinských učitelů se pracovalo prostřednictvím metod dramatické výchovy a pedagogiky volného času. Součástí byly prezentace multikulturních lekcí a multikulturních témat, s kterými lze pracovat ve školním vzdělávání i v oblasti volného času.V rámci workshopu byly prezentovány výsledky výzkumných analýz realizovaných v oblastech multikulturní výchovy. V rámci workshopu byly prezentovány výsledky výzkumných analýz realizovaných v oblastech multikulturní výchovy.

In English

The workshop took place in Sudak in Crimea, Ukraine. The participants of the workshop were teachers from Sudak. It was a day-long composite programme consisting of three blocks. The team of Ukrainian teachers was involved with the use of techniques of drama and leisure education. A part of the workshop were presentations of multicultural lessons and multicultural topics which can be utilised in school education and leisure. Results of research analyses carried out in domains of multicultural education were presented during the workshop. The results of the workshop projected into the resulting analysis of qualitative research focused on multicultural education.

Links

MUNI/A/0072/2012, interní kód MU
Name: Podpora výsledků tvůrčí činnosti na Pedagogické fakultě (Acronym: ProRIV)
Investor: Masaryk University, Category A