PACHOLÍK, Viktor. Do vody bez obav. STUDIA SPORTIVA. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 2013, č. 3, s. 211-221. ISSN 1802-7679.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Do vody bez obav
Název anglicky Into the water without fear
Autoři PACHOLÍK, Viktor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání STUDIA SPORTIVA, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1802-7679.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/13:00072821
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky úzkost a úzkostnost; osoby s tělesným postižením; sport osob s tělesným postižením; Halliwickův koncept plavecké výuky
Klíčová slova anglicky Subjective Experience and Personality States; Trepidation; People with Physical Disability; Sport for the Physically Disabled; The Halliwick Swimming Concept
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Olga Krčmařová, učo 112373. Změněno: 3. 4. 2014 23:37.
Anotace
Příspěvek se zabývá problematikou vlivu Halliwickova konceptu plavecké výuky na subjektivní prožitky a psychické stavy osob s tělesným postižením. Pomocí programu plavecké výuky podle Halliwickova konceptu, který byl sestaven z 10 plaveckých lekcí, jsme v rámci případové studie sledovali psychickou odezvu jednotlivých lekcí i celého programu. Získané výsledky naznačují pozitivní vliv plaveckého programu na zmírnění negativních psychických stavů ve vztahu k vodnímu prostředí, jako je úzkost, nepokoj a sklíčenost, a postupné zvyšování míry psychické pohody, aktivity a činorodosti, pocitů síly a energie spojené s pozitivním očekáváním. Většina těchto změn se projevila jak v jednotlivých lekcích, tak z hlediska hodnocení změn v průběhu celého programu. Příspěvek vznikl v rámci řešení projektu OP VK CZ.1.07/2.4.00/17.0037 „Rozvoj v oblasti pedagogicko-výzkumných aktivit na Katedře společenských věd ve sportu na FSpS MU“.
Anotace anglicky
This list deals with the impact of the Halliwick Swimming Concept on subjective experience and psychical states of people with physical impairment. By means of the Halliwick Swimming Concept, that consisted of 10 swimming lessons, we observed the psychical response of the tested persons to individual lessons as well as to the whole programme within a frame of a case study. The acquired data indicate a positive impact of the swimming programme in the field of elimination of negative psychical state in waViktor Pacholík 212 ter environment such as anxiety, discomfort and despondency and gradual increase of psychical well-being, activity and feelings of power and energy connected with positive expectations. Most of these changes proved not only in individual lessons, but also from the point of view of the whole programme evaluation. This paper has been written within a project OP VK CZ.1.07/2.4.00/17.0037 „Development of Pedagogical and Research Activities within the Department of Social Sciences in Sport at the FSpS MU“.
Návaznosti
CZ.1.07/2.4.00/17.0037, interní kód MUNázev: Rozvoj v oblasti pedagogicko-výzkumných aktivit na Katedře společenských věd ve sportu na FSpS MU (Akronym: Psychomotorika)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozvoj v oblasti pedagogicko-výzkumných aktivit na Katedře společenských věd ve sportu na FSpS MU, 2.4 Partnerství a sítě
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 21:21