J 2014

IBSE and Gifted Students

TRNA, Josef

Basic information

Original name

IBSE and Gifted Students

Name in Czech

IBSE a nadaní žáci

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Science Education International, ICASTE, 2014, 2077-2327

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00075273

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

IBSE, badatelsky založené, nadaní žáci

Keywords in English

IBSE; inquiry-based; gifted students

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/3/2015 16:06, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

IBSE is suitable in the education of all students, including gifted ones. The objective of our research is to find which components of IBSE are suitable for gifted students. The main research method used in this study is design-based research. IBSE components for gifted students are a very important part of teachers' continuous professional development (CPD). Our research outcomes have been created within the European project PROFILES, which supports science teachers in their use of IBSE.

In Czech

IBSE je vhodné pro vzdělávání všech žáků, včetně nadaných. Cílem našeho výzkumu je hledání složek IBSE, vhodných pro nadané žáky. Hlavní výzkumnou metodou použitou v této studii je konstrukční výzkum. IBSE složky pro nadané žáky jsou velmi důležitou součástí učitelského celoživotního rozvoje (CPD). Naše výzkumné výstupy byly vytvořeny v projektu PROFILES, který podporuje učitele v používání IBSE.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation