VEJRYCHOVÁ, Radka, Barbora SVÁTKOVÁ, Lenka REMSOVÁ, Hana STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Marie PAVLOVSKÁ, Martina KUROWSKI and Jan BUCHTA. Multikulturní výchova cestou výtvarné a dramatické dílny (Multicultural education through art and drama workshops). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 113 pp. ISBN 978-80-210-6653-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Multikulturní výchova cestou výtvarné a dramatické dílny
Name (in English) Multicultural education through art and drama workshops
Authors VEJRYCHOVÁ, Radka, Barbora SVÁTKOVÁ, Lenka REMSOVÁ, Hana STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Marie PAVLOVSKÁ, Martina KUROWSKI and Jan BUCHTA.
Edition 1. vyd. Brno, 113 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6653-3
Keywords (in Czech) multikulturní výchova; dramatická výchova; výtvarná výchova; empatie; tvořivost; dramatická hra; sociální role; osobnostní, sociální, umělecký rozvoj; holistické poznání; transkulturní přístup; výchova uměním
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 13/8/2014 16:30.
Abstract
Publikace je výsledkem projektového záměru, který probíhal během roku 2013 díky finanční podpoře MŠMT a čtenáře zve k diskuzi o možnostech pedagogických přístupů při realizaci průřezového tématu multikulturní výchovy, které se objevuje v nové koncepci vzdělávání. Autoři publikace spatřují významný potenciál pro realizaci multikulturních témat v dramatické výchově a výtvarné výchově, a to zejména prostřednictvím příběhu. Ten se ve spojení s dramatickými a výtvarnými technikami může stát silným pedagogickým nástrojem vedoucím k prolomení zažitého jednání žáků. Publikace je podporou pro pedagogy k využití strukturované dramatické hry jako způsobu učení. Také představuje možnost multikulturní výchovy v žitém prostoru, ve kterém in situ navazujeme na příběh místa a jeho genius loci. Autoři publikace využívají při tvorbě uměleckých dílen transkulturní přístup.
Links
MSMT-1 771-50/2013-210, interní kód MUName: Multikulturní výchova cestou výtvarné a dramatické dílny
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
PrintDisplayed: 30/5/2024 21:06