NEHYBA, Jan, Jan KOLÁŘ, Michal DUBEC, Vladimír SMÉKAL, Karla BRÜCKNEROVÁ, Ludmila MUCHOVÁ, Dana MOREE, Jan VANĚK, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina LOJDOVÁ a Jiří MAREŠ. Reflexe mezi lavicemi a katedrou. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 117 s. ISBN 978-80-210-6703-5. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reflexe mezi lavicemi a katedrou
Název anglicky Teacher-student reflection in the classroom
Autoři NEHYBA, Jan, Jan KOLÁŘ, Michal DUBEC, Vladimír SMÉKAL, Karla BRÜCKNEROVÁ, Ludmila MUCHOVÁ, Dana MOREE, Jan VANĚK, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina LOJDOVÁ a Jiří MAREŠ.
Vydání 1. vyd. Brno, 117 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-6703-5
Klíčová slova česky zkušenostně reflektivní učení; lektoři; osobnostní a sociální rozvoj
Klíčová slova anglicky experiential reflective learning; lecturers; personal and social development; school; teachers
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Změněno: 26. 10. 2016 16:22.
Anotace
Škola je místem, kde reflexe a zkušenostní učení nemohou, nebo by alespoň neměly chybět. Učitelé využívají reflexi ve vztahu k žákům (jako součást didaktických postupů), a také ve vztahu k sobě samým (reflexe praxe a sebereflexe), a to zejména v komplexních situacích, které nemají jedno správné řešení. V první části publikace je věnována pozornost úloze reflexe ve vztahu učitel – žák. Prostřední část publikace je zaměřena na využití reflexe v didaktických přístupech, a část třetí sleduje reflexi v kontextu přípravy a profesního rozvoje učitelů.
Anotace anglicky
The school is a place where reflection and reflective learning cannot or, at least, should not be absent. Teachers employ reflection in their relation to students (as part of didactic procedures) as well as themselves (reflection on practice and self-reflection), particularly in complex situations for which there is not only one correct solution. The opening part of the publication is devoted to the role of reflection in the teacher-to-student relationship. The middle part of the publication is focused on the use of reflection in didactic approaches, and the third part follows the reflection in the context of preparation and professional development of teachers.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 01:34