NEHYBA, Jan, Jan KOLÁŘ, Michal DUBEC, Vladimír SMÉKAL, Karla BRÜCKNEROVÁ, Ludmila MUCHOVÁ, Dana MOREE, Jan VANĚK, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina LOJDOVÁ and Jiří MAREŠ. Reflexe mezi lavicemi a katedrou (Teacher-student reflection in the classroom). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 117 pp. ISBN 978-80-210-6703-5. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reflexe mezi lavicemi a katedrou
Name (in English) Teacher-student reflection in the classroom
Authors NEHYBA, Jan, Jan KOLÁŘ, Michal DUBEC, Vladimír SMÉKAL, Karla BRÜCKNEROVÁ, Ludmila MUCHOVÁ, Dana MOREE, Jan VANĚK, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina LOJDOVÁ and Jiří MAREŠ.
Edition 1. vyd. Brno, 117 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-6703-5
Keywords (in Czech) zkušenostně reflektivní učení; lektoři; osobnostní a sociální rozvoj
Keywords in English experiential reflective learning; lecturers; personal and social development; school; teachers
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Changed: 26/10/2016 16:22.
Abstract
Škola je místem, kde reflexe a zkušenostní učení nemohou, nebo by alespoň neměly chybět. Učitelé využívají reflexi ve vztahu k žákům (jako součást didaktických postupů), a také ve vztahu k sobě samým (reflexe praxe a sebereflexe), a to zejména v komplexních situacích, které nemají jedno správné řešení. V první části publikace je věnována pozornost úloze reflexe ve vztahu učitel – žák. Prostřední část publikace je zaměřena na využití reflexe v didaktických přístupech, a část třetí sleduje reflexi v kontextu přípravy a profesního rozvoje učitelů.
Abstract (in English)
The school is a place where reflection and reflective learning cannot or, at least, should not be absent. Teachers employ reflection in their relation to students (as part of didactic procedures) as well as themselves (reflection on practice and self-reflection), particularly in complex situations for which there is not only one correct solution. The opening part of the publication is devoted to the role of reflection in the teacher-to-student relationship. The middle part of the publication is focused on the use of reflection in didactic approaches, and the third part follows the reflection in the context of preparation and professional development of teachers.
PrintDisplayed: 23/4/2024 10:24