PAVLÍČEK, Radek. How to Ensure Accessibility of Study Materials Published at Masaryk University. In Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2013. Brno: Masarykova univerzita. s. 29-31. ISBN 978-80-210-6270-2. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How to Ensure Accessibility of Study Materials Published at Masaryk University
Autoři PAVLÍČEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2013, od s. 29-31, 3 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14750/13:00072931
Organizační jednotka Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
ISBN 978-80-210-6270-2
ISSN 1805-3947
Klíčová slova anglicky accessible content; universal learning design
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Michaela Hanousková, učo 8202. Změněno: 9. 4. 2014 14:45.
Anotace
Universal learning design is an educational framework, which calls for creating curriculum from the outset that provides: - Multiple means of representation to give learners various ways of acquiring information and knowledge, - Multiple means of expression to provide learners alternatives for demonstrating what they know, and - Multiple means of engagement to tap into learners' interests, challenge them appropriately, and motivate them to learn. Although the vast majority of university students with visual impairment in the Czech Republic are students of Masaryk University, it is true that study materials are almost exclusively created and published with respect to the needs and preferences of students without special needs and without universal learning design principles. Changes, leading to the document accessibility, are often made only with an intuition and empathy and reflect only actual student´s needs. Our mission is to change this state and prepare a conception of complex universal learning design environment, in which following goals are reach according to the general standards and regardless this or that specific kind of accessibility is currently required.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/15.0225, interní kód MUNázev: Universal learning design - inovace dokumentových formátů (Akronym: FormIn)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Universal learning design - inovace dokumentových formátů, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 16:38