ČERNÝ, Michal. Etika vědecké práce jako téma gymnasiální výuky přírodních věd. In Vědecká konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2014. Hradec Králové: Magnanimitas, 2014, s. 271-282, 13 s. ISBN 978-80-87952-03-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Etika vědecké práce jako téma gymnasiální výuky přírodních věd
Název anglicky Ethics of science as a topic of grammar school science teaching
Autoři ČERNÝ, Michal.
Vydání Hradec Králové, Vědecká konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2014, od s. 271-282, 13 s. 2014.
Nakladatel Magnanimitas
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-87952-03-0
Klíčová slova česky etika; věda; open access; deontologická etika; situační etika
Klíčová slova anglicky ethics; science; open access; deontological ethics; situational ethics
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 17. 8. 2015 20:40.
Anotace anglicky
The paper provides elementary view of ethics as a philosophical discipline that aims to answer the question of what is proper conduct. It relates to issues that fundamentally related to scientific practice - from open access to information, fabrication and falsification of data, questions or publication of the results of social responsibility scientist. Topics are chosen while so that it can be easily implemented in secondary education, which is adapted to a selection of a range of specific examples. Problems are discussed from the standpoint of different ethical paradigms.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MUNázev: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 10:48