C
2013
The Experiential Course Ikspíriens as a Means of Mitigating the Negative Impact of the Stigma of Hearing Impairments and Behavioural Disorders
ČERVENKA, Karel
Základní údaje
Originální název
The Experiential Course Ikspíriens as a Means of Mitigating the Negative Impact of the Stigma of Hearing Impairments and Behavioural Disorders
Název česky
Zážitkový kurz Ikspíriens jako prostředek ke zmírnění negativních důsledků stigmatu sluchového postižení a poruch chování
Vydání
1. vydání. Brno, Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit Behinderung: Internationale Perspektiven. od s. 73-80, 8 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072953
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
stigmatizace; speciální vzdělávání; intervence; speciální vzdělávací potřeby; poruchy chování; sluchové postižení; inkluze
Klíčová slova anglicky
stigmatization; stigma; master status; special education; intervention; special individual needs; behavioural disorder; hearing impairment; social inclusion; inclusive education; informed intervention
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The text is devoted to a theoretical refl ection on the experiential course “Ikspírijens without barriers or we understand each other”, which was organized for two groups of adolescents – the hearing impaired and those with behavioural disorders. The author of the text looks at the experiential course through Goffman’s concept of stigma and through his eyes tried to grasp the potential that an appropriate course may have in terms of mitigating the effect of stigmatizing the disability/handicap of its participants. Through this lens of the concept of informed interventions, the Ikspíriens project is shown to be a means for the social inclusion of adolescents with disabilities/handicaps.
Česky
Kapitola se věnuje teoretické reflexi zážitkového kurzu Ikspírijens bez bariér aneb my si rozumíme, který byl pořádán pro dvě skupiny dospívajících - pro sluchově postižené a pro děti s poruchami chování. Autor textu nahlíží zážitkový kurz prostřednictvím Goffmanovy koncepce stigmatizace a její optikou se snaží uchopit potenciál, který příslušný kurz může mít z hlediska zmírňování stigmatizujícího efektu postižení/znevýhodnění jeho účastníků. Optikou konceptu informované intervence pak ukazuje projekt Ikspíriens jako prostředek sociální inkluze dospívajících s postižením/znevýhodněním.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
|
Zobrazeno: 10. 11. 2024 06:46