C 2013

The Experiential Course Ikspíriens as a Means of Mitigating the Negative Impact of the Stigma of Hearing Impairments and Behavioural Disorders

ČERVENKA, Karel

Základní údaje

Originální název

The Experiential Course Ikspíriens as a Means of Mitigating the Negative Impact of the Stigma of Hearing Impairments and Behavioural Disorders

Název česky

Zážitkový kurz Ikspíriens jako prostředek ke zmírnění negativních důsledků stigmatu sluchového postižení a poruch chování

Autoři

ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit Behinderung: Internationale Perspektiven. od s. 73-80, 8 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072953

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6637-3

Klíčová slova česky

stigmatizace; speciální vzdělávání; intervence; speciální vzdělávací potřeby; poruchy chování; sluchové postižení; inkluze

Klíčová slova anglicky

stigmatization; stigma; master status; special education; intervention; special individual needs; behavioural disorder; hearing impairment; social inclusion; inclusive education; informed intervention

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2014 15:38, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ

V originále

The text is devoted to a theoretical refl ection on the experiential course “Ikspírijens without barriers or we understand each other”, which was organized for two groups of adolescents – the hearing impaired and those with behavioural disorders. The author of the text looks at the experiential course through Goffman’s concept of stigma and through his eyes tried to grasp the potential that an appropriate course may have in terms of mitigating the effect of stigmatizing the disability/handicap of its participants. Through this lens of the concept of informed interventions, the Ikspíriens project is shown to be a means for the social inclusion of adolescents with disabilities/handicaps.

Česky

Kapitola se věnuje teoretické reflexi zážitkového kurzu Ikspírijens bez bariér aneb my si rozumíme, který byl pořádán pro dvě skupiny dospívajících - pro sluchově postižené a pro děti s poruchami chování. Autor textu nahlíží zážitkový kurz prostřednictvím Goffmanovy koncepce stigmatizace a její optikou se snaží uchopit potenciál, který příslušný kurz může mít z hlediska zmírňování stigmatizujícího efektu postižení/znevýhodnění jeho účastníků. Optikou konceptu informované intervence pak ukazuje projekt Ikspíriens jako prostředek sociální inkluze dospívajících s postižením/znevýhodněním.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Zobrazeno: 10. 11. 2024 06:46