Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit ...
PROCHÁZKOVÁ, Lucie a Pavel SOCHOR. Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit Behinderung: Internationale Perspektiven. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 138 s. ISBN 978-80-210-6637-3. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit Behinderung: Internationale Perspektiven. |
Název česky | Podpora lidí se speciálními potřebami: mezinárodní perspektivy |
Název anglicky | Support of People with Special Needs: International Perspectives |
Autoři | PROCHÁZKOVÁ, Lucie a Pavel SOCHOR. |
Vydání | 1. vydání. Brno, 138 s. 2013. |
Nakladatel | Masarykova univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Editorství odborné knihy |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-80-210-6637-3 |
Klíčová slova česky | podpora; jedinci s postižením; speciální potřeby; pracovní místo; škola; pracovní zkušenosti; inkluze; dyslexie; strategie ve čtení; ochrana dětí; stigmatizace; umělecká tvorba; vzdělávání |
Klíčová slova anglicky | support; individuals with disability; special needs; workplace; school; working experiences; inclusion; dyslexia; reading strategies; child protection; stigma; art creation; education |
Štítky | Munipress |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 27. 5. 2014 11:14. |
Anotace |
---|
Der Schwerpunkt des Buches liegt in der Förderung von Menschen mit Behinderung in einigen Ländern. Die Aufmerksamkeit wird folgenden Themen geschenkt: Strategien in der Bildung, Beschäftigung und Arbeitserfahrungen von Menschen mit Behinderung und Benachteiligung, Stigmatisierung aufgrund von Behinderung, Lebensbedingungen oder institutioneller Betreuung und Kunst als Möglichkeit für Selbstäußerung und Entwicklung. Das Hauptthema ist die Teilhabe von Menschen mit Behinderung am Leben in der Gesellschaft und Bedingungen, die dazu beitragen. Im Buch werden die Situationen in verschiedenen Ländern zusammen mit Ergebnisse aus Forschungsstudie dargestellt. |
Anotace česky |
---|
Tato monografie je zaměřena na podporu osob se speciálními potřebami v několika zemích. Pozornost je věnována vzdělávání a strategiím při vzdělávání, uplatnění na trhu práce a pracovním zkušenostem osob s postižením či znevýhodněním. Dále se některé kapitoly zaměřují na stigmatizaci vznikající z důvodu postižení, životních podmínek či institucionální péči a uměleckou tvorbu jako možnost (sebe)vyjádření a rozvoje. Hlavním tématem monografie je participace osob s postižením na životě ve společnosti a podmínky, jak k ní přispět. Situace v různých zemích je zde znázorněna společně s výsledky výzkumných studií. |
Anotace anglicky |
---|
This book focuses on the support of people with special needs in several countries. Attention is given to education and strategies in it, employment and working experiences of people with disabilities and disadvantage. Further on, some chapters concentrate on labelling (stigma) arising on the basis of disability, living conditions or institutional care and art creation as a possibility of (self-)expression and development. The main topic of this book is the participation of people with disabilities in the life in society and the conditions which can contribute to it. The situations in several countries together with the results of the research studies are presented here. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 11:20