Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1179629, author = {Slepičková, Lenka and Sayoud Solárová, Kateřina and Pinková, Pavlína}, address = {Brno}, booktitle = {Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors.}, edition = {1. vydání}, editor = {SLEPIČKOVÁ, L. a K. PANČOCHA}, keywords = {Key words: inclusive education; teachers´attitudes; pupils with special needs}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6688-5}, pages = {33-58}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Učitelé jako aktéři inkluze v základní škole}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1179629 AU - Slepičková, Lenka - Sayoud Solárová, Kateřina - Pinková, Pavlína PY - 2013 TI - Učitelé jako aktéři inkluze v základní škole VL - neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021066885 KW - Key words: inclusive education KW - teachers´attitudes KW - pupils with special needs N2 - Výzkumy týkající se faktorů úspěšnosti inkluze ukazují, že je to právě personální zajištění, které do značné míry ovlivňuje úspěšnost vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Není to přitom jen odborná příprava či teoretická vybavenost teoretických pracovníků, ale především jejich ztotožnění se s inkluzivními principy, co hraje v procesu inkluze klíčovou roli. Tato kapitola mapuje postoje učitelů českých základních škol k inkluzivnímu vzdělávání různých skupin žáků a identifikuje faktory, které tyto postoje ovlivňují. Ke sběru dat byla využita upravená verze dotazníku Sentiments, Attitudes and Concerns about Inclusive Education (SACIE) zaměřeného na oblast emocí, postojů a obav budoucích učitelů z inkluzivního vzdělávání (Forlin, Earle, Loreman, Sharma, 2011), výzkumným vzorkem je 92 učitelů českých základních škol z pěti krajů ČR. Jak ukázaly výsledky výzkumu, respondenti projevili nízkou podporu inkluze ve vztahu k určitým skupinám žákům, především k žákům s poruchami chování na úrovni agresivity, k žákům potřebujícím pomoc se sebeobslužnými činnostmi a k žákům soustavně neprospívajícím. Vysoké procento respondentů také vyslovovalo různé typy obav souvisejících s inkluzí. Významnými činiteli působícími na postoje učitelů k inkluzivnímu vzdělávání jsou rozsah studia speciální pedagogiky a rozsah zkušeností se vzděláváním žáků se zdravotním postižením. ER -
SLEPIČKOVÁ, Lenka, Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ a Pavlína PINKOVÁ. Učitelé jako aktéři inkluze v základní škole. In SLEPIČKOVÁ, L. a K. PANČOCHA. \textit{Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors.}. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s.~33-58. ISBN~978-80-210-6688-5.
|