Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1179638, author = {Slepičková, Lenka}, address = {Brno}, booktitle = {Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors.}, edition = {1. vydání}, editor = {SLEPIČKOVÁ, L. a K. PANČOCHA}, keywords = {inclusive education; participatory learning; global dimension in education; Global storylines}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6688-5}, pages = {121-135}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Výuka příběhem jako otevřený prostor pro inkluzi: Global Storylines v prostředí českých základních škol}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1179638 AU - Slepičková, Lenka PY - 2013 TI - Výuka příběhem jako otevřený prostor pro inkluzi: Global Storylines v prostředí českých základních škol VL - neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021066885 KW - inclusive education KW - participatory learning KW - global dimension in education KW - Global storylines N2 - Global Storylines je pedagogickým přístup, který podporuje práci s globálními tématy, posiluje participativnost ve výuce kritické myšlení. V rámci práce s příběhy se žáci stávají členy komunity, která řeší společný problém. Tento přístup umožní sdílet poznatky a dovídat se o světě novými způsoby, ale také zapojit a motivovat všechny žáky, bez ohledu na jejich školní výkon nebo pozici v kolektivu. Dává žákům i učitelům příležitost ke společným prožitkům; budování partnerského vztahu a vzájemnému ocenění v nových kontextech. Pomáhá ve třídách vybudovat inkluzivní prostředí, protože v jeho centru jsou samotní žáci, a nabízí prostor pro přizpůsobení práce žákům s různými vzdělávacími potřebami. Tříletý projekt, který byl v České Republice zahájen s podporou MZV v roce 2013, a který řeší nezisková organizace NaZemi, má za cíl aplikovat tento způsob výuky na prvním stupni ZŠ a získat data o výsledcích a změnách, které přináší jak pro žáky, tak pro celou třídu a také pedagogickou práci. V příspěvku představíme dosavadní poznatky z projektu. Data byla sbírána skrze metody pozorování, rozhovorů s žáky i učiteli, analýzou učitelských reflexí a skupinovými rozhovory. Jak ukázaly první výsledky, přístup obohacuje pedagogickou práci na úrovni metodické i obsahové. Přináší nové podněty pro participativní učení; umožňuje třídám prožít různé situace a aplikovat je na životní zkušenosti žáků. ER -
SLEPIČKOVÁ, Lenka. Výuka příběhem jako otevřený prostor pro inkluzi: Global Storylines v prostředí českých základních škol. In SLEPIČKOVÁ, L. a K. PANČOCHA. \textit{Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors.}. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s.~121-135. ISBN~978-80-210-6688-5.
|