TRNOVÁ, Eva. Jak reagovat na vývojové disproporce nadaných žáků v přírodovědné výuce (How to respond to developmental disproportions of gifted students in science teaching). In Jiřina Novotná. Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů. první. Brno: Masarykova Univerzita, 2013, p. 83-91. ISBN 978-80-210-6724-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak reagovat na vývojové disproporce nadaných žáků v přírodovědné výuce
Name in Czech Jak reagovat na vývojové disproporce nadaných žáků v přírodovědné výuce
Name (in English) How to respond to developmental disproportions of gifted students in science teaching
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů, p. 83-91, 9 pp. 2013.
Publisher Masarykova Univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00073005
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6724-0
Keywords (in Czech) Disproporce ve vývoji nadaných; výukové metody; vzdělávání nadaných
Keywords in English Developmental disproportions; educational methods; education of gifted students
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D., učo 1363. Changed: 11/4/2014 21:42.
Abstract
Problematika vzdělávání nadaných žáků je velmi obsáhlá. Jednou z důležitých oblastí jsou disproporce v jejich vývoji, které mohou velmi významně ovlivnit jejich edukační proces. Inovace výuky směřující k vzdělávání nadaných nebude úspěšná, pokud učitelé nebudou tato specifika znát a reagovat na ně. Prezentujeme přehled možných disproporcí ve vývoji nadaných žáků. U jednotlivých disproporcí je uvedeno, jak mohou ovlivnit vzdělávání těchto žáků a jak by na ně měli učitelé reagovat, aby co nejvíce eliminovali negativní dopad na rozvoj nadaného žáka s vývojovou disproporcí.
Abstract (in English)
The issue of education of gifted students is very extensive. Developmental disproportions belong to very important ones, because can significantly affect educational process of gifted children. Innovation of instruction aimed at education of gifted students will not be successful if teachers will not know these specifics and how to respond to them. We present an overview of possible developmental disproportions of gifted students. We show the possible affect at education for each disproportion and how teachers should respond to eliminate as much negative impact on development of the gifted child with this developmental disproportion.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/4/2024 22:28