Informační systém MU
TRNOVÁ, Eva. Jak reagovat na vývojové disproporce nadaných žáků v přírodovědné výuce. In Jiřina Novotná. Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů. první. Brno: Masarykova Univerzita, 2013, s. 83-91. ISBN 978-80-210-6724-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak reagovat na vývojové disproporce nadaných žáků v přírodovědné výuce
Název česky Jak reagovat na vývojové disproporce nadaných žáků v přírodovědné výuce
Název anglicky How to respond to developmental disproportions of gifted students in science teaching
Autoři TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů, od s. 83-91, 9 s. 2013.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00073005
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6724-0
Klíčová slova česky Disproporce ve vývoji nadaných; výukové metody; vzdělávání nadaných
Klíčová slova anglicky Developmental disproportions; educational methods; education of gifted students
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D., učo 1363. Změněno: 11. 4. 2014 21:42.
Anotace
Problematika vzdělávání nadaných žáků je velmi obsáhlá. Jednou z důležitých oblastí jsou disproporce v jejich vývoji, které mohou velmi významně ovlivnit jejich edukační proces. Inovace výuky směřující k vzdělávání nadaných nebude úspěšná, pokud učitelé nebudou tato specifika znát a reagovat na ně. Prezentujeme přehled možných disproporcí ve vývoji nadaných žáků. U jednotlivých disproporcí je uvedeno, jak mohou ovlivnit vzdělávání těchto žáků a jak by na ně měli učitelé reagovat, aby co nejvíce eliminovali negativní dopad na rozvoj nadaného žáka s vývojovou disproporcí.
Anotace anglicky
The issue of education of gifted students is very extensive. Developmental disproportions belong to very important ones, because can significantly affect educational process of gifted children. Innovation of instruction aimed at education of gifted students will not be successful if teachers will not know these specifics and how to respond to them. We present an overview of possible developmental disproportions of gifted students. We show the possible affect at education for each disproportion and how teachers should respond to eliminate as much negative impact on development of the gifted child with this developmental disproportion.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Zobrazeno: 30. 4. 2024 11:32