Detailed Information on Publication Record
2013
Algoritmické metody v matematice: pohled do historie
DURNOVÁ, HelenaBasic information
Original name
Algoritmické metody v matematice: pohled do historie
Name in Czech
Algoritmické metody v matematice: pohled do historie
Name (in English)
Algorithmic methods in mathematics: a glance at their history
Authors
DURNOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů, p. 57-60, 8 pp. 2013
Publisher
Masarykova Univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00073016
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6724-0
Keywords (in Czech)
Algoritmus; algoritmické myšlení; vyučování matematice
Keywords in English
Algorithm; algorithmic thinking; teaching mathematics
Tags
Reviewed
Změněno: 6/2/2017 14:56, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci forem a metod výuky na střední škole. Algoritmické postupy jsou známé z matematických textů starého Babylóna, Egypta i Číny. Jejich zápis je diametrálně odlišný od dnešního zápisu algoritmů v programovacích jazycích, hlavní myšlenka algoritmů však zůstává stejná. V příspěvku se budu věnovat formulaci algoritmických postupů v dnešních učebnicích.
In English
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of secondary school mathematics teaching.Algorithmic methods are known from mathematical texts from antiquity, namely Babylonian, Egyptian, and Chinese mathematics. Their notation is very different from contemporary notation in programming languages, but the central idea behind the algorithm remains the same. In my contribution, I describe algorithmic notation used in contemporary textbooks.