DYNEL, Marta and Jan CHOVANEC. Participation in Public and Social Media Interactions. 1st ed. Amsterdam: John Benjamins, 2015, 285 pp. Pragmatics and Beyond. New Series, 256. ISBN 978-90-272-5661-4. Available from: https://dx.doi.org/10.1075/pbns.256.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Participation in Public and Social Media Interactions
Name in Czech Participace a interakce ve veřejných a sociálních médiích
Authors DYNEL, Marta (616 Poland) and Jan CHOVANEC (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Amsterdam, 285 pp. Pragmatics and Beyond. New Series, 256, 2015.
Publisher John Benjamins
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Netherlands
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00082010
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-90-272-5661-4
Doi http://dx.doi.org/10.1075/pbns.256
Keywords (in Czech) pragmatika; mediální studia; analýza diskurzu; participační rámce; Erving Goffman; sociální média; interakční pragmatika; mediální diskurz; YouTube; Twitter; online media; humor; sitcom; filmový a televizní diskurz
Keywords in English Pragmatics; linguistics; media studies; discourse analysis; participation framework; Erving Goffman; social media; interactional pragmatics; media discourse; YouTube; Twitter; online media; humour; sitcom; film discourse; telecinematic discourse
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 4/4/2016 10:11.
Abstract
This book deals with participation frameworks in modern social and public media. It brings together several cutting-edge research studies that offer exciting new insights into the nature and formats of interpersonal communication in diverse technology-mediated contexts. Some papers introduce new theoretical extensions to participation formats, while others present case studies in various discourse domains spanning public and private genres. Adopting the perspective of the pragmatics of interaction, these contributions discuss data ranging from public, mass-mediated and quasi-authentic texts, fully staged and scripted textual productions, to authentic, non-scripted private messages and comments, both of a permanent and ephemeral nature. The analyses include news interviews, online sports reporting, sitcoms, comedy shows, stand-up comedies, drama series, institutional and personal blogs, tweets, follow-up YouTube video commentaries, and Facebook status updates.
Abstract (in Czech)
Tato publikace se zabývá participačními rámci v moderních mediích. Jednotlivé kapitoly knihy zahrnují výzkumné studie předních mezinárodních odborníků v oboru, kteří se zabývají interpersonální komunikací v různých moderních médiích. Autoři vycházejí z metodologie interakční pragmatiky. Ve svých příspěvcích se zabývají veřejnými médii, masmédii i sociálními sítěmi, tj. formami komunikace veřejné i soukromé a spontánní i předem připravené. Materiál k analýze autoři čerpají z televizních interview, internetového sportovního zpravodajství, sitcomů, komediálních i vážných seriálů, institucionálních i soukromých blogů, tweetů, videokomentářů na YouTube a statusových updatů na Facebooku.
Links
ROZV/24/FF/KAA3/2014, interní kód MUName: Stimulace VaV výkonu Filozofické fakulty - Chovanec
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
PrintDisplayed: 30/6/2024 23:02