B 2015

Participation in Public and Social Media Interactions

DYNEL, Marta and Jan CHOVANEC

Basic information

Original name

Participation in Public and Social Media Interactions

Name in Czech

Participace a interakce ve veřejných a sociálních médiích

Authors

DYNEL, Marta (616 Poland) and Jan CHOVANEC (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Amsterdam, 285 pp. Pragmatics and Beyond. New Series, 256, 2015

Publisher

John Benjamins

Other information

Language

English

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Netherlands

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/15:00082010

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-90-272-5661-4

Keywords (in Czech)

pragmatika; mediální studia; analýza diskurzu; participační rámce; Erving Goffman; sociální média; interakční pragmatika; mediální diskurz; YouTube; Twitter; online media; humor; sitcom; filmový a televizní diskurz

Keywords in English

Pragmatics; linguistics; media studies; discourse analysis; participation framework; Erving Goffman; social media; interactional pragmatics; media discourse; YouTube; Twitter; online media; humour; sitcom; film discourse; telecinematic discourse

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 4/4/2016 10:11, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

This book deals with participation frameworks in modern social and public media. It brings together several cutting-edge research studies that offer exciting new insights into the nature and formats of interpersonal communication in diverse technology-mediated contexts. Some papers introduce new theoretical extensions to participation formats, while others present case studies in various discourse domains spanning public and private genres. Adopting the perspective of the pragmatics of interaction, these contributions discuss data ranging from public, mass-mediated and quasi-authentic texts, fully staged and scripted textual productions, to authentic, non-scripted private messages and comments, both of a permanent and ephemeral nature. The analyses include news interviews, online sports reporting, sitcoms, comedy shows, stand-up comedies, drama series, institutional and personal blogs, tweets, follow-up YouTube video commentaries, and Facebook status updates.

In Czech

Tato publikace se zabývá participačními rámci v moderních mediích. Jednotlivé kapitoly knihy zahrnují výzkumné studie předních mezinárodních odborníků v oboru, kteří se zabývají interpersonální komunikací v různých moderních médiích. Autoři vycházejí z metodologie interakční pragmatiky. Ve svých příspěvcích se zabývají veřejnými médii, masmédii i sociálními sítěmi, tj. formami komunikace veřejné i soukromé a spontánní i předem připravené. Materiál k analýze autoři čerpají z televizních interview, internetového sportovního zpravodajství, sitcomů, komediálních i vážných seriálů, institucionálních i soukromých blogů, tweetů, videokomentářů na YouTube a statusových updatů na Facebooku.

Links

ROZV/24/FF/KAA3/2014, interní kód MU
Name: Stimulace VaV výkonu Filozofické fakulty - Chovanec
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR