OBROVSKÁ, Jana. From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils' Strategies in De-Segregated Classroom. In ATEE WINTER Conference 2014: Social Justice and Diversity in Teacher Education 15-17 April 2014, Budapest, ELTE Faculty of Education and Psychology. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils' Strategies in De-Segregated Classroom
Autoři OBROVSKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání ATEE WINTER Conference 2014: Social Justice and Diversity in Teacher Education 15-17 April 2014, Budapest, ELTE Faculty of Education and Psychology, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/14:00073595
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky ethnic diversity Roma de-segregation interaction rituals educational ethnography
Změnil Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 18. 4. 2014 18:58.
Anotace
My ethnographical research focuses on interaction rituals in ethnically diverse classroom attended by Roma minority as well as majority children. My study is situated in a Czech border town where de-segregational local policy is implemented to integrate Roma children to mainstream public schools. In my paper I will capture pupils’ and teachers’ interactions from the interaction ritual perspective (see McLaren). I am interested in the ways ethnicity is present in pupils’ behavioural strategies ranging from ritual conformity to ritual resistance. As I argue, teachers’ heightened sensitivity to interaction rituals of their pupils can contribute to promote social justice and diversity in education.
Návaznosti
GAP404/12/1487, projekt VaVNázev: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin (Akronym: MOPED)
Investor: Grantová agentura ČR, Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:56