HORNÁČKOVÁ, Vladimíra, Zora SYSLOVÁ, Eva HERCÍKOVÁ and Eva HOLUBÁŘOVÁ. The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers. Online. In Bekirogullari, Z; Minas, MY. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 112, International Conference on Education and Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013). Amsterdam: Elsevier, 2014, p. 853-860. ISSN 1877-0428. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers
Name in Czech Úroveň reflektivních dovedností učitelů mateřských škol
Authors HORNÁČKOVÁ, Vladimíra (203 Czech Republic, guarantor), Zora SYSLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva HERCÍKOVÁ (203 Czech Republic) and Eva HOLUBÁŘOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Amsterdam, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 112, International Conference on Education and Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013), p. 853-860, 8 pp. 2014.
Publisher Elsevier
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Netherlands
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00088992
Organization unit Faculty of Education
ISSN 1877-0428
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242
UT WoS 000380881700108
Keywords (in Czech) Předškolní vzdělávání; mateřská škola; učitel; reflexe.
Keywords in English Preschool education; kindergarten; teacher; reflection.
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 16/1/2017 07:55.
Abstract
The paper draws attentionto thereservesof initial trainingfor kindergarten teacher qualifications in the Czech Republic in terms of their reflective skills levels, to improve their education in the context of curricular reform. Research focused on qualitative investigation using a semi-structured interview, observation of video-studies and reflective conversation. Video-recordings of program in kindergartens were analysed using Videography program (Rimmele, 2002) with methodology of compliance with video-studies analyses rules (Najvar et al, 2011). Research methods monitored the issue of preparatory training and skills of kindergarten teachers to reflect the results of their activities.Part of the research survey is to identify teachers' understanding of their works results, how they interpret it, so to improve in the future.
Abstract (in Czech)
Příspěvek upozorňuje na rezervy přípravného vzdělávání pro učitele mateřských škol v České republice, pokud jde o jejich reflexní dovednosti a hledá možnosti jejich vzdělávání v kontextu kurikulární reformy. Výzkum se zaměřil na kvalitativní šetření pomocí polostrukturovaného rozhovoru, a kvantitativní analýzu videonahrávek. Videozáznamy byly analyzovány pomocí programu Videograph (Rimmele, 2002), v souladu s metodikou videostudií (Najvar et al, 2011). Výzkumné metody monitorovaly problematiku přípravného vzdělávání a dovedností učitelů mateřských škol. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak učitelé interpretují výsledky své práce s cílem zlepšit je.
PrintDisplayed: 8/6/2024 00:01