u 2013

Výzkum školního vzdělávání: poznatky a výzvy

JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Miroslav JIREČEK, Alena BENDOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Výzkum školního vzdělávání: poznatky a výzvy

Name (in English)

Research in School Education: findings and challenges

Authors

JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Miroslav JIREČEK, Alena BENDOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Eliška DUNOWSKI, Hana FAJKUSOVÁ, Marie HORÁČKOVÁ, Ivana HOVOŘÁKOVÁ, Jana CHLÁPKOVÁ, Jitka JAKEŠOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Josef MAŇÁK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Lenka PAVLÍČKOVÁ, Michaela PÍŠOVÁ, Jitka SEDLÁČKOVÁ, Michaela ŠAMALOVÁ, Kateřina ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina ŠVANDOVÁ, Markéta ŠVRČKOVÁ NEDEVOVÁ and Petra VYSTRČIL MARKOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, 112 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Účelové publikace

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6689-2

Keywords (in Czech)

pedagogický výzkum; výzkum výuky; kurikulum; přehledová studie; program SINUS

Keywords in English

research in education; research on teaching; curriculum; review study; SINUS programme

Tags

Munipress

Tags

Reviewed
Změněno: 27/5/2014 11:19, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

ORIG EN

V originále

Sborník zahrnuje bilanční texty, jež vznikly v průběhu jednoho kalendářního roku v gesci Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU. První text nahlíží z obecnější a historizující perspektivy na úlohu učitele ve společnosti. Druhý text shrnuje poslání a nejdůležitější aktivity Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU. Třetí a čtvrtý text představují přehledové studie věnované vybraným oblastem pedagogického výzkumu a v pátém textu je pozornost věnována německému projektu SINUS, který slouží jako ukázka dobré praxe etablování intervenčního programu, který na základě výzkumných zjištění podporuje učitele a školy při jejich snahách o zlepšování výuky.

In English

The collection of papers includes a number of review texts that were put together by academics and students of the Institute for Research in School Education of Masaryk University's Faculty of Education. The first paper looks at the role of teachers in the society from a historical perspective. The following paper summarises the mission and realised activities of the Institute for Research in School Education. The third and fourth chapters present review studies that concentrate on selected areas of educational research (curriculum, school climate, teaching and learning etc.). In the fifth chapter, the project SINUS is introduced as an as example of good practice in establishing intervention programmes that use research findings to help teachers and schools improve teaching and learning.

Links

MUNI/B/0800/2012, interní kód MU
Name: Výzkum školního vzdělávání: vývoj-stav-výhledy (Acronym: VYSKOV 2013)
Investor: Masaryk University, Category B
Displayed: 13/11/2024 03:19