JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Miroslav JIREČEK, Alena BENDOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Eliška DUNOWSKI, Hana FAJKUSOVÁ, Marie HORÁČKOVÁ, Ivana HOVOŘÁKOVÁ, Jana CHLÁPKOVÁ, Jitka JAKEŠOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Josef MAŇÁK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Lenka PAVLÍČKOVÁ, Michaela PÍŠOVÁ, Jitka SEDLÁČKOVÁ, Michaela ŠAMALOVÁ, Kateřina ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina ŠVANDOVÁ, Markéta ŠVRČKOVÁ NEDEVOVÁ and Petra VYSTRČIL MARKOVÁ. Výzkum školního vzdělávání: poznatky a výzvy (Research in School Education: findings and challenges). Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 112 pp. ISBN 978-80-210-6689-2. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkum školního vzdělávání: poznatky a výzvy
Name (in English) Research in School Education: findings and challenges
Authors JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Miroslav JIREČEK, Alena BENDOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Eliška DUNOWSKI, Hana FAJKUSOVÁ, Marie HORÁČKOVÁ, Ivana HOVOŘÁKOVÁ, Jana CHLÁPKOVÁ, Jitka JAKEŠOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Josef MAŇÁK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Lenka PAVLÍČKOVÁ, Michaela PÍŠOVÁ, Jitka SEDLÁČKOVÁ, Michaela ŠAMALOVÁ, Kateřina ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina ŠVANDOVÁ, Markéta ŠVRČKOVÁ NEDEVOVÁ and Petra VYSTRČIL MARKOVÁ
Edition 1. vyd. Brno, 112 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6689-2
Keywords (in Czech) pedagogický výzkum; výzkum výuky; kurikulum; přehledová studie; program SINUS
Keywords in English research in education; research on teaching; curriculum; review study; SINUS programme
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 27/5/2014 11:19.
Abstract
Sborník zahrnuje bilanční texty, jež vznikly v průběhu jednoho kalendářního roku v gesci Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU. První text nahlíží z obecnější a historizující perspektivy na úlohu učitele ve společnosti. Druhý text shrnuje poslání a nejdůležitější aktivity Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU. Třetí a čtvrtý text představují přehledové studie věnované vybraným oblastem pedagogického výzkumu a v pátém textu je pozornost věnována německému projektu SINUS, který slouží jako ukázka dobré praxe etablování intervenčního programu, který na základě výzkumných zjištění podporuje učitele a školy při jejich snahách o zlepšování výuky.
Abstract (in English)
The collection of papers includes a number of review texts that were put together by academics and students of the Institute for Research in School Education of Masaryk University's Faculty of Education. The first paper looks at the role of teachers in the society from a historical perspective. The following paper summarises the mission and realised activities of the Institute for Research in School Education. The third and fourth chapters present review studies that concentrate on selected areas of educational research (curriculum, school climate, teaching and learning etc.). In the fifth chapter, the project SINUS is introduced as an as example of good practice in establishing intervention programmes that use research findings to help teachers and schools improve teaching and learning.
Links
MUNI/B/0800/2012, interní kód MUName: Výzkum školního vzdělávání: vývoj-stav-výhledy (Acronym: VYSKOV 2013)
Investor: Masaryk University, Category B
PrintDisplayed: 23/4/2024 17:04