TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Design-based research as an innovation approach in the construction and evaluation of IBSME. Online. In A. Bilsel, M. U. Garip. Frontiers in Mathematics and Science Education Research. Proceedings of the Frontiers and Science Education Research Conference 01-03 May 2014, Famagusta, North Cyprus. Famagusta, North Cyprus: Science Education Research Group at Eastern Mediterranean University, 2014. s. 186-191. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Design-based research as an innovation approach in the construction and evaluation of IBSME
Název česky Konstrukční výzkum jako inovační přístup v konstrukci a evaluaci IBSE
Autoři TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ
Vydání Famagusta, North Cyprus, Frontiers in Mathematics and Science Education Research. Proceedings of the Frontiers and Science Education Research Conference 01-03 May 2014, Famagusta, North Cyprus. od s. 186-191, 6 s. 2014.
Nakladatel Science Education Research Group at Eastern Mediterranean University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Kypr
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky konstrukce; konstrukční výzkum; evaluace; IBSME
Klíčová slova anglicky construction; design-based research; evaluation; IBSME
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 26. 2. 2017 21:44.
Anotace
An important task is to develop methods for the construction and evaluation of IBSME. Design-based research is a new trend in educational research. Our research outcomes on the use of DBR in the construction and evaluation of IBSME especially by teachers are presented. Mixed research method including DBR was used.
Anotace česky
Významným úkolem je vývoj metod pro konstrukci a evaluaci IBSME. Konstrukční výzkum je novým trendem v edukačním výzkumu. Naše výzkumné výstupy s využitím DBR při konstrukci a evaluaci IBSME jsou prezentovány. Byla použita smíšená výzkumná metoda, včetně DBR.
Návaznosti
266589, interní kód MUNázev: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Akronym: PROFILES)
Investor: Evropská unie, PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science, Spolupráce
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 04:47