D 2014

Design-based research as an innovation approach in the construction and evaluation of IBSME

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Design-based research as an innovation approach in the construction and evaluation of IBSME

Name in Czech

Konstrukční výzkum jako inovační přístup v konstrukci a evaluaci IBSE

Authors

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Edition

Famagusta, North Cyprus, Frontiers in Mathematics and Science Education Research. Proceedings of the Frontiers and Science Education Research Conference 01-03 May 2014, Famagusta, North Cyprus. p. 186-191, 6 pp. 2014

Publisher

Science Education Research Group at Eastern Mediterranean University

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Cyprus

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

konstrukce; konstrukční výzkum; evaluace; IBSME

Keywords in English

construction; design-based research; evaluation; IBSME
Změněno: 26/2/2017 21:44, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

An important task is to develop methods for the construction and evaluation of IBSME. Design-based research is a new trend in educational research. Our research outcomes on the use of DBR in the construction and evaluation of IBSME especially by teachers are presented. Mixed research method including DBR was used.

In Czech

Významným úkolem je vývoj metod pro konstrukci a evaluaci IBSME. Konstrukční výzkum je novým trendem v edukačním výzkumu. Naše výzkumné výstupy s využitím DBR při konstrukci a evaluaci IBSME jsou prezentovány. Byla použita smíšená výzkumná metoda, včetně DBR.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation