TRNOVÁ, Eva. Systemic teacher continuous professional development as support of teaching practice. In A. Bilsel, M. U. Garip. Frontiers in Mathematics and Science Education Research. Proceedings of the Frontiers in Mathematics and Science Education Research Conference 01-03 May 2014, Famagusta, North Cyprus. Famagusta, North Cyprus: Science Education Research Group at Eastern Mediterranean University. s. 204-211. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Systemic teacher continuous professional development as support of teaching practice
Název česky Systémový učitelský průběžný profesní rozvoj jako podpora učitelské praxe
Autoři TRNOVÁ, Eva.
Vydání Famagusta, North Cyprus, Frontiers in Mathematics and Science Education Research. Proceedings of the Frontiers in Mathematics and Science Education Research Conference 01-03 May 2014, Famagusta, North Cyprus, od s. 204-211, 8 s. 2014.
Nakladatel Science Education Research Group at Eastern Mediterranean University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Kypr
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky systémové CPD; učitelské kompetence; učitelská praxe
Klíčová slova anglicky systemic CPD; teacher competences; teaching practice.
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 26. 2. 2017 21:51.
Anotace
Our experience and research have brought us to the conclusion that it is necessary to create systemic teacher continuous professional development (CPD). Teacher pre-service and in-service education with practical experience should be systematically linked. The outputs of our design-based research confirm this fact. We have found a set of current specific teachers’ competences that need to be addressed in science and mathematics education. These competencies can be sufficiently established only within systemic CPD.
Anotace česky
Naše zkušenost a výzkumy přinášejí závěry, že je třeba vytvořit učitelský systémový průběžný profesní rozvoj. Učitelský pre-service a in-service vzdělávání musí být systematicky propojeno s profesní praxí. Výstupem našeho konstrukčního výzkumu je tento fakt potvrzen. Objevili jsme sadu aktuálních učitelských profesních kompetencí, které je třeba zdůraznit v přírodovědném a matematickém vzdělávání. Tyto kompetence musí být vytvořeny a zahrnuty do systémového CPD.
Návaznosti
266589, interní kód MUNázev: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Akronym: PROFILES)
Investor: Evropská unie, PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science, Spolupráce
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 09:29