ČEVELÍČEK, Michal, Jan ROUBAL and Roman HYTYCH. Využití formulace případu ve výuce a výcviku psychoterapie (Case formulation use in psychotherapy teaching and training). Psychoterapie. Masarykova univerzita, 2014, vol. 8, No 1, p. 44-54. ISSN 1802-3983.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití formulace případu ve výuce a výcviku psychoterapie
Name in Czech Využití formulace případu ve výuce a výcviku psychoterapie
Name (in English) Case formulation use in psychotherapy teaching and training
Authors ČEVELÍČEK, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan ROUBAL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Roman HYTYCH (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Psychoterapie, Masarykova univerzita, 2014, 1802-3983.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/14:00073615
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) formulace případu; psychoterapie; výcvik; výuka; integrace
Keywords in English case formulation; psychotherapy; training; teaching; integration
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. MUDr. Jan Roubal, Ph.D., učo 203735. Changed: 17/12/2014 13:54.
Abstract
Formulace případu je využívána nejen jako nástroj klinické praxe, ale také vzdělávání. Předložený text se zabývá možnostmi využití formulace případu jako součásti psychoterapeutických výcviků a univerzitní výuky psychologie a psychoterapie. Jsou zde popsány vzdělávací přínosy formulace případu a vzdělávací postupy navrhované autory odborné literatury. Následují dva příklady, které ilustrují využití formulace případu ve výuce a výcviku v České republice.
Abstract (in English)
Case Formulation is being used both as an instrument of clinical practice and education. The present text explores possibilities of Case Formulation use in psychotherapeutic trainings and university teaching of psychology and psychotherapy. Educational benefits of case formulation and specific teaching procedures are elaborated. The text concludes with two examples, both illustrating utility of Case Formulation in the practice of teaching and training in the Czech Republic.
Links
GAP407/11/0141, research and development projectName: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii
Investor: Czech Science Foundation, Formation of an Integrative Perspective in Psychotherapy: Analysis of the Training in Psychotherapy Integration
PrintDisplayed: 28/5/2024 02:48