MAZÁČOVÁ, Pavlína. Knihovníci, nebojte se kurikula! aneb Tajemství školních vzdělávacích programů (Librarians, do not worry curriculum! or The Secret of school educational programs). In Seminář Informační vzdělávání uživatelů Sdružení knihoven ČR, Havířov, 23.-24. dubna 2014. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Knihovníci, nebojte se kurikula! aneb Tajemství školních vzdělávacích programů
Name (in English) Librarians, do not worry curriculum! or The Secret of school educational programs
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Seminář Informační vzdělávání uživatelů Sdružení knihoven ČR, Havířov, 23.-24. dubna 2014, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/14:00075504
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) kurikulární dokument; školní vzdělávací program; rámcové vzdělávací programy; informační vzdělávání; knihovna
Keywords in English curriculum document; school educational program; framework educational programs; information literacy; library
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 1/3/2018 10:51.
Abstract
Přednáška reflektuje autorčiny výzkumné aktivity v oblasti informačního vzdělávání a učících knihovníků. Rámcový a školní vzdělávací program - to jsou dva klíčové dokumenty, s nimiž pracují ředitelé škol i učitelé při přípravě vzdělávacího obsahu. ŠVP rozhoduje o směřování školy z hlediska skladby a priorit témat vzdělávacích oblastí. Protože do vzdělávacího prostředí stále více vstupují také knihovníci, je velmi potřebné, aby se školními vzdělávacími programy byli obeznámeni a uměli s nimi pracovat při přípravě lekcí informačního vzdělávání.
Abstract (in English)
The lecture reflects the authors of research activities in the field of information education and learning librarians. Framework and school educational program - these are the two key documents they work with school principals and teachers in the preparation of educational content. SEP decide on the direction of the school in terms of composition and priority areas of educational topics. Because the educational environment increasingly entering the library staff is very necessary to make the school curriculum are knowledgeable and know how to work with them in preparing lessons with information.
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0241, interní kód MUName: Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU (Acronym: CEINVE)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 1/5/2024 10:21