BERÁNEK, Jaroslav. Rozvoj funkčního myšlení ve vzdělávání učitelů matematiky. In XXXII International Colloquium on the Management of Educational Process. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvoj funkčního myšlení ve vzdělávání učitelů matematiky
Název anglicky Development of Functional Thinking in the Education of Mathematics Teachers
Autoři BERÁNEK, Jaroslav.
Vydání XXXII International Colloquium on the Management of Educational Process, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Funkční myšlení; funkcionální rovnice; iterativní proces; reálná funkce
Klíčová slova anglicky Functional thinking; functional equation; iterative process; real function
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc., učo 2311. Změněno: 24. 3. 2015 13:29.
Anotace
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních a vysokých školách. Příspěvek poukazuje na nutnost rozvíjet u žáků jejich funkční myšlení a v této souvislosti na nezbytnost seznámit s tímto tématem i budoucí učitele matematiky. Po úvodních teoretických poznámkách následuje několik složitějších úloh, v nichž se jedná o hledání závislostí, formulaci hypotéz a jejich ověřování a řešení jednoduchých funkcionálních rovnic. V závěru příspěvku je uvedena úloha, v níž hraje významnou roli zvolení vhodného označení hledané neznámé funkce.
Anotace anglicky
The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching Mathematics at universities. The article shows the need of improving the functional thinking of the students and in this case also the necessity of presenting this topic to the future teachers of mathematics. After some introductory theoretical remarks there follow a few slightly more difficult exercises, which deal with searching for dependences, formulation of hypotheses and their verificaton and solving of easy functional equations. In the conclusion of the article there is mentioned the exercise, where there is shown an important part of choosing of the proper denoting of the unknown function..
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:12