Detailed Information on Publication Record
2014
Stanovení relevantního trhu pomocí kvantitativních metod
NEJEZCHLEB, Kamil and Zuzana HAJNÁBasic information
Original name
Stanovení relevantního trhu pomocí kvantitativních metod
Name in Czech
Stanovení relevantního trhu pomocí kvantitativních metod
Name (in English)
Relevant market definition by quantitative methods
Authors
NEJEZCHLEB, Kamil (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Zuzana HAJNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Antitrust revue soutěžního práva, Česká republika, Sdružení KAIROS, 2014, 1805-2428
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50500 5.5 Law
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14220/14:00075547
Organization unit
Faculty of Law
Keywords (in Czech)
relevantní trh; SSNIP test; kvantitativní metody; analýza kritické ztráty; korelační analýza; analýza stacionarity a kointegrace;
Keywords in English
relevant market; SSNIP test; quantitative methods; critical loss analysis; correlation analysis; stationarity analyis and cointegration
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 8/4/2015 09:54, Mgr. Petra Georgala
V originále
Tento článek si klade za cíl přiblížit čtenáři praktickou aplikaci tzv. více ekonomického přístupu v antimonopolním právu do vymezování relevantního trhu v soutěžních případech, zejména se snaží poukázat na úvahy a předpoklady, na nichž stojí jednotlivé běžně užívané kvantitativní testy sloužící k vymezení relevantního trhu. Aby bylo možné dostát stanovenému cíli, je potřeba tento příspěvek schematizovat a nejprve popsat co se relevantním trhem rozumí, nastínit základní východiska, ze kterých koncept relevantního trhu v pojetí soudobého soutěžního práva vychází, rozebrat jakým způsobem jsou soutěžitelé na trhu ve svém jednání omezeni, a konečně na takto popsaném základě vysvětlit jednotlivé metody a přístupy sloužící k vymezení relevantního trhu. Vedle stručného popisu jednotlivých kvantitativních metod pro stanovení relevantního trhu jsou uvedeny také příklady jejich použití v evropské a americké praxi soutěžních institucí, případně v následném soudním přezkumu. Na závěr je věnován prostor aplikaci kvantitativních metod při vymezování relevantního trhu českým Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže a je zhodnocena první česká zkušenost se soudním přezkumem použití kvantitativních metod pro vymezení relevantního trhu v rozhodnutí Úřadu.
In English
This paper focuses on explaining practical application of so called more economic approach to competition law regarding relevant market definition, especially it tries to describe and underline principles on which various commonly used quantitative test for relavant market definition are based.
Links
MUNI/A/0870/2012, interní kód MU |
|