VÁCLAVÍK, Antonín. Prezentačně-hodnotící předmětové portfolio v 7. ročníku ZŠ: případová studie (Presentation-assessment subject portfolio in the 7th grade of primary school: a case study). Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 228 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 34. ISBN 978-80-210-6822-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6822-2014. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Prezentačně-hodnotící předmětové portfolio v 7. ročníku ZŠ: případová studie
Name (in English) Presentation-assessment subject portfolio in the 7th grade of primary school: a case study
Authors VÁCLAVÍK, Antonín
Edition Brno, 228 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 34, 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6822-3
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-6822-2014
Keywords (in Czech) portfolio; hodnocení; sebehodnocení; sebeprezentace; autentické hodnocení; metoda hodnocení; kritéria hodnocení; reflexe
Keywords in English portfolio; assessment; self-assessment; self-presentation; authentic assessment; assessment method; criteria of assessment; reflection
Tags Munipress
Tags Reviewed
Bibliography 244 records
Changed by Changed by: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Changed: 24/2/2015 16:29.
Abstract
Monografie se zabývá tématem žákovského portfolia. V teoretické části je objasněn konceptuální rámec případové studie. Obsahuje teoretické pohledy na portfolio, základní přístupy k němu a zdůrazňuje témata, která budou základem pro analýzy dat. Definuje výzkumný problém a přínos prací tohoto typu. V empirické části je analyzována metodologie případové studie, jejímž cílem je deskripce práce s portfoliem ve vybraném případu. V rámci empirické části jsou interpretována data tak, aby osvětlila zkoumaný fenomén pro další intenzivnější šetření, nabídla vhled do dalších podobných případů a poskytla inspiraci a zdroje pro další výzkum.
Abstract (in English)
The monograph focuses on the topic of pupil portfolio. The theoretical part summarizes the conceptual framework for the case study. It includes theoretical perspectives on the portfolio and emphasizes topics that form the basis for data analysis. It defines the research problem and explains benefits of this type of studies. In the empirical part, the methodology of case studies focuses on the description of work with a portfolio in a chosen case. Data is interpreted to explain the phenomenon for more intensive research, to provide insight into other similar cases and to offer inspiration and resources for further research.
Links
MUNI/A/0706/2012, interní kód MUName: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2013)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 24/4/2024 11:23