FISCHER, Jakub a Hana LIPOVSKÁ. PATH TO THE LABOUR MARKET: CZECH STUDENTS’ STUDY WORKLOAD AND WORK EXPERIENCES. In Milan Houška et al. Proceedings of the 11th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2014. Prague: Czech University of Life Sciences Prague. s. 118 - 124. ISBN 978-80-213-2468-8. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PATH TO THE LABOUR MARKET: CZECH STUDENTS’ STUDY WORKLOAD AND WORK EXPERIENCES
Autoři FISCHER, Jakub (203 Česká republika, garant) a Hana LIPOVSKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Prague, Proceedings of the 11th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2014, od s. 118 - 124, 7 s. 2014.
Nakladatel Czech University of Life Sciences Prague
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/14:00075646
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-213-2468-8
UT WoS 000351960900015
Klíčová slova anglicky Cluster analysis; EUROSTUDENT V; ECTS; Job-participation; Study workload
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 12. 8. 2020 14:11.
Anotace
The aim of paper is to examine the impact of the study workload and work experiences on the student’s expectation of their future labour market chances. For the future formal evaluation of the Czech students’ workload, it is necessary to take into account if the students’ jobs are closely connected to their field of study, which makes the important part of their education. We used the unique dataset based on the survey EUROSTUDENT V to test this challenging question. We have found that Czech full-time students spent in the workweek almost one full-time employment studying at working. It was proven, that students who study very hard as well as students with in-branch experiences are optimistic about their future labour prospects. Especially business-minded students prefer working hours to studying at school or at home. Finally, we have found considerable differences between men and women work experience during their studies.
Návaznosti
MUNI/A/0811/2013, interní kód MUNázev: Hospodářská politika v EU a ČR
Investor: Masarykova univerzita, Hospodářská politika v EU a ČR, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 03:01