ĎURINÍK, Michal. High need for cognition amplifies the decoy effect. Online. In Minna-Maarit Jaskari. The 3rd Nordic Conference on Consumer Research. Vaasa (FI): University of Vaasa, 2014. s. 19. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název High need for cognition amplifies the decoy effect
Autoři ĎURINÍK, Michal
Vydání Vaasa (FI), The 3rd Nordic Conference on Consumer Research, s. 19-19, 2014.
Nakladatel University of Vaasa
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Finsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky návnada, volba, efekt asymetrické dominance, potřeba kognitivního uzavření
Klíčová slova anglicky Decoy, choice, asymmetric dominance effect, need for cognition
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D., učo 206408. Změněno: 12. 6. 2014 13:08.
Anotace
Expanding a choice set of A and B (product portfolio for example) with a third alternative C that is dominated by A, can increase the relative preference for A. This effect is known as the Asymmetric Dominance Effect, or the Decoy Effect. Filling the research gap, this paper examines the role of an individual’s Need for Cognition (NC) in decoy performance. An experiment with 92 participants found insignificant decoy effect for the group as a whole. However, there were notable differences in decoy performance for subjects high in NC and low in NC.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 10:46