C 2014

The presidential election in the Czech Republic: a case study of Karel Schwarzenberg's campaign strategy

GREGOR, Miloš a Anna MATUŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

The presidential election in the Czech Republic: a case study of Karel Schwarzenberg's campaign strategy

Autoři

GREGOR, Miloš (203 Česká republika, domácí) a Anna MATUŠKOVÁ (203 Česká republika, garant)

Vydání

2nd Edition. London, New York, Political Marketing. Principles and Applications, od s. 191-193, 3 s. Monografie, 2014

Nakladatel

Routledge

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50601 Political science

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Routledge

Kód RIV

RIV/00216224:14230/14:00075715

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-0-415-63208-9

Klíčová slova česky

Prezidentské volby; Schwarzenberg; volební strategie; volební kampaň

Klíčová slova anglicky

Presidential election; Schwarzenberg; strategy; campaign; the Czech republic

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 6. 2014 23:05, Mgr. Miloš Gregor, Ph.D.

Anotace

V originále

Campaign strategy is a very complex process consisting of various interdependent processes such as market analysis, research, polling, segmentation, strategic communication, timing, constant analysing process of political environment and of course crucial role-plays candidate itself. Lastly strategy always changes with different type of election and depends on electoral system. This case study offers insight into the 2012-2013 presidential race in the Czech Republic.
Zobrazeno: 15. 11. 2024 03:36