HELÁN, Robert. The Role of E-learning in Teaching English for Medical Purposes: From Anatomy to Test Skills. In Conference UNICOM 2014, University of Pardubice, Czech Republic. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Role of E-learning in Teaching English for Medical Purposes: From Anatomy to Test Skills
Autoři HELÁN, Robert (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Conference UNICOM 2014, University of Pardubice, Czech Republic, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/14:00075716
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky e-learning; English for medical purposes; test skills; Information System
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 30. 3. 2015 15:10.
Anotace
The use of e-learning in higher-education context has been on the increase in the last decade or so thanks to technological advances and more learner- and teacher-friendly environments. The paper discusses the roles of specific e-learning tools that were used in developing study materials for EMP (English for medical purposes) courses. The tools being freely available to Masaryk university academic staff within the university’s Information System played an important role in enhancing successful language learning. They (1) supported the students in their learning both medical English and test skills, (2) helped the teacher in his efforts to make the lessons more effective and relevant to the students, and (3) provided valuable feedback concerning the validity of the created e-learning study materials. To confirm the usefulness of the materials, a student opinion poll was also carried out to find out what the students thought of the materials. The results of the poll demonstrate that they were generally satisfied with the e-learning study materials, frequently suggesting additional improvements as to their structure, content, and type.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 01:00