b 2014

Nauka o krajině pro studující geografie magisterských učitelských oborů

KOLEJKA, Jaromír

Basic information

Original name

Nauka o krajině pro studující geografie magisterských učitelských oborů

Name in Czech

Nauka o krajině pro studující geografie magisterských učitelských oborů

Name (in English)

The landscape science for geography students of master training programmes for future reachers

Edition

1. vydání. Brno, 129 pp. 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Učebnice

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6659-5

Keywords (in Czech)

krajinná sféra, přírodní a kulturní krajina, vlastnosti, krajinné modely, praktické a výukové aplikace

Keywords in English

landscape science, landscape structures, natural and cultural landscape, landscape features, models, applications
Změněno: 1/4/2015 16:39, prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc.

Abstract

V originále

Nauka o krajině je komplexní geografickou disciplinou propojující znalostí dílčích geografických a dalších disciplín. Vzhledem k syntetizujícímu charakteru odpovídá celkové koncepci geografie, jakožto vědy o prostorové diferenciaci okolního prostředí a časoprostorových vztazích v něm. Tyto skutečnosti se snaží popisovat, vykládat jejich příčiny a důsledky. Publikace podává výklad nejzákladnějších pojmů a problémů. Budoucí učitelé zeměpisu na školách tak mohou změnit dosavadní styl výuky ve smyslu posilování komplexních a syntetizujících znalostí a dovedností žáků. Zvládnutí učební látky v pojetí nauky o krajině umožní pochopit všeobecnou souvislost jevů a procesů v krajině. Součástí publikace jsou tedy také návrhy praktických úkolů jak v managementu krajiny, tak ve vlastní výuce.

In Czech

Nauka o krajině je komplexní geografickou disciplinou propojující znalostí dílčích geografických a dalších disciplín. Vzhledem k syntetizujícímu charakteru odpovídá celkové koncepci geografie, jakožto vědy o prostorové diferenciaci okolního prostředí a časoprostorových vztazích v něm. Tyto skutečnosti se snaží popisovat, vykládat jejich příčiny a důsledky. Publikace podává výklad nejzákladnějších pojmů a problémů. Budoucí učitelé zeměpisu na školách tak mohou změnit dosavadní styl výuky ve smyslu posilování komplexních a syntetizujících znalostí a dovedností žáků. Zvládnutí učební látky v pojetí nauky o krajině umožní pochopit všeobecnou souvislost jevů a procesů v krajině. Součástí publikace jsou tedy také návrhy praktických úkolů jak v managementu krajiny, tak ve vlastní výuce.