HANUŠOVÁ, Světlana, Petr NAJVAR, Martin ADAM, Veronika NAJVAROVÁ and Sonia HOMOLKA. Povaha žákovských promluv ve výuce anglického jazyka (The Character of Pupils’ Utterances in English Language Lessons). Pedagogika. Univerzita Karlova, 2014, roč. 64, No 2, p. 238-255. ISSN 0031-3815. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1192625, author = {Hanušová, Světlana and Najvar, Petr and Adam, Martin and Najvarová, Veronika and Homolka, Sonia}, article_number = {2}, keywords = {communication in teaching; English language teaching; video studies; communicational approach}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Povaha žákovských promluv ve výuce anglického jazyka}, volume = {roč. 64}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1192625 AU - Hanušová, Světlana - Najvar, Petr - Adam, Martin - Najvarová, Veronika - Homolka, Sonia PY - 2014 TI - Povaha žákovských promluv ve výuce anglického jazyka JF - Pedagogika VL - roč. 64 IS - 2 SP - 238-255 EP - 238-255 PB - Univerzita Karlova SN - 00313815 KW - communication in teaching KW - English language teaching KW - video studies KW - communicational approach N2 - Studie představuje analytickou sondu do povahy žákovských promluv v reálné výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Klade si otázku, do jaké míry se ve výuce v českých školách odrážejí principy komunikačního přístupu, jenž je přístupem doporučovaným v aktuálních kurikulárních dokumentech. Konkrétně je analýza zaměřena na příležitosti, jaké v tomto smyslu ve výuce vytvářejí učitelé. V první části studie jsou představena teoretická východiska analýzy, ve druhé je podán přehled výzkumů diskurzu ve školní třídě v rámci výuky cizího jazyka. Třetí část studie přináší popis výzkumného designu, vlastního kategoriálního systému a výsledky analýzy. Výsledky realizované analýzy komunikace ve výuce anglického jazyka naznačují, že odrazy základních principů komunikačního přístupu lze v reálné výuce pozorovat. Jednotliví pozorovaní učitelé se však liší v tom, do jaké míry prvky komunikačního přístupu ve výuce využívají. ER -
HANUŠOVÁ, Světlana, Petr NAJVAR, Martin ADAM, Veronika NAJVAROVÁ and Sonia HOMOLKA. Povaha žákovských promluv ve výuce anglického jazyka (The Character of Pupils’ Utterances in English Language Lessons). \textit{Pedagogika}. Univerzita Karlova, 2014, roč. 64, No~2, p.~238-255. ISSN~0031-3815.
|