Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1192625, author = {Hanušová, Světlana and Najvar, Petr and Adam, Martin and Najvarová, Veronika and Homolka, Sonia}, article_number = {2}, keywords = {communication in teaching; English language teaching; video studies; communicational approach}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Povaha žákovských promluv ve výuce anglického jazyka}, volume = {roč. 64}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1192625 AU - Hanušová, Světlana - Najvar, Petr - Adam, Martin - Najvarová, Veronika - Homolka, Sonia PY - 2014 TI - Povaha žákovských promluv ve výuce anglického jazyka JF - Pedagogika VL - roč. 64 IS - 2 SP - 238-255 EP - 238-255 PB - Univerzita Karlova SN - 00313815 KW - communication in teaching KW - English language teaching KW - video studies KW - communicational approach N2 - Studie představuje analytickou sondu do povahy žákovských promluv v reálné výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Klade si otázku, do jaké míry se ve výuce v českých školách odrážejí principy komunikačního přístupu, jenž je přístupem doporučovaným v aktuálních kurikulárních dokumentech. Konkrétně je analýza zaměřena na příležitosti, jaké v tomto smyslu ve výuce vytvářejí učitelé. V první části studie jsou představena teoretická východiska analýzy, ve druhé je podán přehled výzkumů diskurzu ve školní třídě v rámci výuky cizího jazyka. Třetí část studie přináší popis výzkumného designu, vlastního kategoriálního systému a výsledky analýzy. Výsledky realizované analýzy komunikace ve výuce anglického jazyka naznačují, že odrazy základních principů komunikačního přístupu lze v reálné výuce pozorovat. Jednotliví pozorovaní učitelé se však liší v tom, do jaké míry prvky komunikačního přístupu ve výuce využívají. ER -
HANUŠOVÁ, Světlana, Petr NAJVAR, Martin ADAM, Veronika NAJVAROVÁ a Sonia HOMOLKA. Povaha žákovských promluv ve výuce anglického jazyka. Online. \textit{Pedagogika}. Univerzita Karlova, 2014, roč. 64, č.~2, s.~238-255. ISSN~0031-3815. [citováno 2024-04-24]
|