D 2014

Kritické myšlení a přírodovědné vzdělávání

SVOBODOVÁ, Jindřiška and Jan NOVOTNÝ

Basic information

Original name

Kritické myšlení a přírodovědné vzdělávání

Name in Czech

Kritické myšlení a přírodovědné vzdělávání

Name (in English)

Critical thinking and science education

Edition

1. vyd. Brno, XXXII.Mezinárodní kolokvium o vzdělávacím procesu UNOB, 4 pp. 2014

Publisher

Univerzita obrany

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7231-958-9

Keywords (in Czech)

přírodověda, kritické myšlení, argumentace

Keywords in English

science critical thinking argumentation
Změněno: 23/3/2015 09:46, RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.

Abstract

V originále

Article reports on the experience with the introduction of activating features in higher education in preparing future teachers of natural sciences. It deals briefly with the question how science approach can initiate the critical thinking of students. Attention is given to argumentative skills of students.

In English

Article reports on the experience with the introduction of activating features in higher education in preparing future teachers of natural sciences. It deals briefly with the question how science approach can initiate the critical thinking of students. Attention is given to argumentative skills of students.

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MU
Name: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education