JANČOVÁ, Martina. Motivace žáků v oblasti prevence zdravotně a sociálně patologických jevů prostřednictvím atraktivních názorně-funkčních pomůcek (Motivation of students in health end socially pathologic phenomenon prevention via attractive illustratively-functional tools). In Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivace žáků v oblasti prevence zdravotně a sociálně patologických jevů prostřednictvím atraktivních názorně-funkčních pomůcek
Name in Czech Motivace žáků v oblasti prevence zdravotně a sociálně patologických jevů prostřednictvím atraktivních názorně-funkčních pomůcek
Name (in English) Motivation of students in health end socially pathologic phenomenon prevention via attractive illustratively-functional tools
Authors JANČOVÁ, Martina.
Edition Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III, 2014.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Motivace; kouření; alkoholismus; výukové pomůcky; mládež
Keywords in English Motivation; smoking; alcoholism; teaching tools; teenagers
Changed by Changed by: Mgr. Martina Jančová, Ph.D., učo 10561. Changed: 13/3/2015 13:11.
Abstract
Příspěvek se zabývá možností využití vizuálně atraktivních a plně funkčních výukových pomůcek (kouřící Sue, Sue kouří za dva, brýle „opilý a nebezpečný“), sloužících k prevenci nežádoucího alkoholismu a kouření u dětí a mládeže, metodou vlastního prožitku. Manipulace s pomůckami výrazně zvyšuje zájem studentů učitelství přírodopisu o tato témata. Motivace žáků k získání informací o účincích cigaretového kouře a alkoholu na zdraví i jejich okolí zajímavým způsobem, by mohlo přispět ke snížení zájmu experimentovat s těmito návykovými látkami a tím ke snížení výskytu jmenovaných jevů mezi mladistvými.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zabývá možností využití vizuálně atraktivních a plně funkčních výukových pomůcek (kouřící Sue, Sue kouří za dva, brýle „opilý a nebezpečný“), sloužících k prevenci nežádoucího alkoholismu a kouření u dětí a mládeže, metodou vlastního prožitku. Manipulace s pomůckami výrazně zvyšuje zájem studentů učitelství přírodopisu o tato témata. Motivace žáků k získání informací o účincích cigaretového kouře a alkoholu na zdraví i jejich okolí zajímavým způsobem, by mohlo přispět ke snížení zájmu experimentovat s těmito návykovými látkami a tím ke snížení výskytu jmenovaných jevů mezi mladistvými.
Abstract (in English)
The contributions deals with the possibility of using visually attractive and fully functional teaching tools (Smokey Sue TM, Sue smoking per two, glasses „drunk and dangerous“) serving to prevention unwanted alcoholism and smoking of children and teenagers via personal experience method. The manipulation with teaching tools greatly increases the biology teaching student’s interest in these themes. The pupil motivation to get information about harmful effect of cigarette smoke and alcohol on health and their surroundings via interesting method could be beneficial to turn-off experimentation with such addictive substances and help to reduce this phenomenon among young people.
PrintDisplayed: 18/7/2024 16:26