D 2014

Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted

TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ and Lucie MAKYDOVÁ

Basic information

Original name

Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted

Name in Czech

Fyzikální učební úlohy pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami: hendikepovaní a nadaní

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lucie MAKYDOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Udine, Italy, GIREP-ICPE-MPTL 2010.Teaching and Learning Physics Today: Challenges? Benefits? p. 196-202, 7 pp. 2014

Publisher

University of Udine

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Italy

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00076023

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-88-97311-32-4

Keywords (in Czech)

učební úloha; hendikep; nadání; motivace

Keywords in English

learning task; disabillity; giftedness; motivation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 21:49, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

ORIG CZ

V originále

A physics learning task is one of the most effective educational instruments in physics education. Disabled and gifted students are students with special educational needs. The study presents research results of concrete symptoms of Specific Learning Disabilities during the solving of physics learning tasks. Physics learning tasks for gifted students should be presented in a special form useful for a development of this giftedness. Design-based research is the main used research method.

In Czech

Fyzikální učební úloha je jedním z nejefektivnějších nástrojů fyzikálního vzdělávání. Hendikepovaní a nadaní žáci jsou žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Studie prezentuje výzkumné výsledky konkrétních symptomů specifických učebních postižení během procesu řešení fyzikálních učebních úloh. Fyzikální učební úlohy pro nadané žáky jsou prezentovány ve specifické podobě vhodné pro rozvoj nadání. Konstrukční výzkum je použit jako hlavní výzkumné metoda.
Displayed: 15/11/2024 05:11