D
2014
Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted
TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ and Lucie MAKYDOVÁ
Basic information
Original name
Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted
Name in Czech
Fyzikální učební úlohy pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami: hendikepovaní a nadaní
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution),
Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lucie MAKYDOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Udine, Italy, GIREP-ICPE-MPTL 2010.Teaching and Learning Physics Today: Challenges? Benefits? p. 196-202, 7 pp. 2014
Publisher
University of Udine
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Italy
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00076023
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
učební úloha; hendikep; nadání; motivace
Keywords in English
learning task; disabillity; giftedness; motivation
Tags
International impact, Reviewed
V originále
A physics learning task is one of the most effective educational instruments in physics education. Disabled and gifted students are students with special educational needs. The study presents research results of concrete symptoms of Specific Learning Disabilities during the solving of physics learning tasks. Physics learning tasks for gifted students should be presented in a special form useful for a development of this giftedness. Design-based research is the main used research method.
In Czech
Fyzikální učební úloha je jedním z nejefektivnějších nástrojů fyzikálního vzdělávání. Hendikepovaní a nadaní žáci jsou žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Studie prezentuje výzkumné výsledky konkrétních symptomů specifických učebních postižení během procesu řešení fyzikálních učebních úloh. Fyzikální učební úlohy pro nadané žáky jsou prezentovány ve specifické podobě vhodné pro rozvoj nadání. Konstrukční výzkum je použit jako hlavní výzkumné metoda.
Displayed: 15/11/2024 05:11