TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ and Lucie MAKYDOVÁ. Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted. Online. In W. Kaminski, M. Michelini. GIREP-ICPE-MPTL 2010.Teaching and Learning Physics Today: Challenges? Benefits? Udine, Italy: University of Udine, 2014, p. 196-202. ISBN 978-88-97311-32-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted
Name in Czech Fyzikální učební úlohy pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami: hendikepovaní a nadaní
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lucie MAKYDOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Udine, Italy, GIREP-ICPE-MPTL 2010.Teaching and Learning Physics Today: Challenges? Benefits? p. 196-202, 7 pp. 2014.
Publisher University of Udine
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Italy
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00076023
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-88-97311-32-4
Keywords (in Czech) učební úloha; hendikep; nadání; motivace
Keywords in English learning task; disabillity; giftedness; motivation
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 26/2/2017 21:49.
Abstract
A physics learning task is one of the most effective educational instruments in physics education. Disabled and gifted students are students with special educational needs. The study presents research results of concrete symptoms of Specific Learning Disabilities during the solving of physics learning tasks. Physics learning tasks for gifted students should be presented in a special form useful for a development of this giftedness. Design-based research is the main used research method.
Abstract (in Czech)
Fyzikální učební úloha je jedním z nejefektivnějších nástrojů fyzikálního vzdělávání. Hendikepovaní a nadaní žáci jsou žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Studie prezentuje výzkumné výsledky konkrétních symptomů specifických učebních postižení během procesu řešení fyzikálních učebních úloh. Fyzikální učební úlohy pro nadané žáky jsou prezentovány ve specifické podobě vhodné pro rozvoj nadání. Konstrukční výzkum je použit jako hlavní výzkumné metoda.
PrintDisplayed: 22/5/2024 04:17