REISSMANNOVÁ, Jitka. Ustvarjalnost pri poučevanju prve pomoči (Creativity in teaching first aid). Naravoslovna solnica. Slovinsko: Pedagoška fakulteta, 2014, XVIII, No 3, p. 12-13. ISSN 1318-9670.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ustvarjalnost pri poučevanju prve pomoči
Name in Czech Kreativita ve výuce první pomoci
Name (in English) Creativity in teaching first aid
Authors REISSMANNOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Naravoslovna solnica, Slovinsko, Pedagoška fakulteta, 2014, 1318-9670.
Other information
Original language Slovenian
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00076028
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) kreativita; učitel; škola; výchova ke zdraví; první pomoc
Keywords in English creativity;teacher;school;health education;first aid
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 24/4/2015 13:33.
Abstract
Prva pomoč predstavlja znanje in veščine za reševanje človeškich življenj. Raziskave kažejo, da je znanje prve pomoči med prebivalstvom precej pod zaželenim nivojem (Reissmannová, 2010). Vzrok za to slabo pripravljenost in neučinkovitost je kakovost tečajev prve pomoči, ki jih organizirajo različne institucije. Da bi bilo poučovanje uspešnejše, je potrebno najprej izbrati pravi pristop in metodo poučovanja. Izkazalo se je, da je za učenje o prvi pomoči primerno izkustveno učenje in simuliranje različnih specifičnih okoliščin, kar zahteva iznajdljivost in ustvarjalnost učitelja ali inštruktorja. Učinek ustvarjalnega povezovanja prve pomoči z drugimi učnim predmeti je dvojen: poleg novih znajn in spretnosti prve pomoči se poglablja tudi znajne povezovalnega predmeta. Ustvarjalnost in iznajdljivost pa je nazadnje še najbolj uporabna v realnih situacijah, kjer se pogosto zgodi, da ostanemo praznih rok in je reševanje odvisno od spolsobnosti improvizacije in ustvarjalnosti reševalca.
Abstract (in Czech)
První pomoc je dovednost zachraňující lidské životy. Výsledky výzkumů ukazují, že znalosti občanů v oblasti první pomoci jsou na nižší úrovni než by bylo žádoucí (např. Reissmannová, 2010), což souvisí s často nedostatečnou přípravu občanů v této oblasti. Aby byla první pomoc vyučována dostatečně efektivně, je nutné volit efektivní metody výuky – vhodné je využití zážitkové pedagogiky a simulace konkrétních situací, které kladou značné nároky na kreativitu lektora PP. Zlepšení neuspokojivé situace může také přinést implementace témat první pomoci do všech předmětů, které jsou vyučovány na základních školách. Podmínkou ovšem je učitel, který je odborníkem nejen ve svém oboru, ale také dobře ovládá nejnovější postupy první pomoci a kreativně myslí. V neposlední řadě si uvědomme, že v situacích, které vyžadují poskytnutí první pomoci, nemáme často k dispozici lékárničku a naším úkolem je improvizace založená na kreativitě.
Abstract (in English)
First aid is the skill of saving human lives. Research shows that citizens' knowledge of first aid are at a lower level than would be desirable ( eg Reissmannová, 2010), which relates to the often inadequate preparation of citizens in this area. To be taught first aid effectively enough, it is necessary to choose effective methods of teaching - suitable to use experiential learning and simulation of specific situations, which place considerable demands on creativity trainer first aid. Improving unsatisfactory situation can also bring topics implementation of first aid to all subjects that are taught in primary schools. The condition, however, is the teacher who is not only an expert in his field, but also a good command of the latest procedures of first aid and thinking creatively. Finally, let us remember that in situations that require first aid, we do not often have available first aid kit and our task is improvisation based on creativity.
PrintDisplayed: 19/7/2024 00:39