Detailed Information on Publication Record
2014
Hands-on Activities as a Support of Re-education of Students with Specific Learning Disabilities in Science and Mathematics Education
PAVLÍČKOVÁ, Lenka and Josef TRNABasic information
Original name
Hands-on Activities as a Support of Re-education of Students with Specific Learning Disabilities in Science and Mathematics Education
Name in Czech
Hands-on aktivity jako podpora reedukace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v přírodovědném a matematickém vzdělávání
Authors
PAVLÍČKOVÁ, Lenka and Josef TRNA
Edition
Braga, 11th International Conference on Hands-on Science. Science Communication with and for Society, p. 103-108, 6 pp. 2014
Publisher
The Hands-on Science Network
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Portugal
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-989-98032-5-1
Keywords (in Czech)
Hands-on aktivity; reedukace; přírodovědné a matematické vzdělávání; specifické učební dysfunkce
Keywords in English
Hands-on activities; re-education;science and mathematics education; specific learning disabilities.
Tags
International impact
Změněno: 21/2/2015 07:54, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
Specific learning disabilities are the inability to learn to read, write and count. We can use hands-on activities for the re-education and development of these functions in science and mathematics education. The study is presenting design-based research outcomes in the form of special developed hands-on activities.
In Czech
Specifické poruchy učení mají podobu neschopnosti číst, psát a počítat. Lze použít hands-on aktivity pro reedukaci a rozvoj těchto funkcí v přírodovědném a matematickém vzdělávání. Studie prezentuje výstupy konstrukčního výzkumu ve formě speciálně vyvinutých hands-on aktivit.