D 2014

Hands-on Activities as a Support of Re-education of Students with Specific Learning Disabilities in Science and Mathematics Education

PAVLÍČKOVÁ, Lenka and Josef TRNA

Basic information

Original name

Hands-on Activities as a Support of Re-education of Students with Specific Learning Disabilities in Science and Mathematics Education

Name in Czech

Hands-on aktivity jako podpora reedukace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v přírodovědném a matematickém vzdělávání

Authors

PAVLÍČKOVÁ, Lenka and Josef TRNA

Edition

Braga, 11th International Conference on Hands-on Science. Science Communication with and for Society, p. 103-108, 6 pp. 2014

Publisher

The Hands-on Science Network

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Portugal

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-989-98032-5-1

Keywords (in Czech)

Hands-on aktivity; reedukace; přírodovědné a matematické vzdělávání; specifické učební dysfunkce

Keywords in English

Hands-on activities; re-education;science and mathematics education; specific learning disabilities.

Tags

International impact
Změněno: 21/2/2015 07:54, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

Specific learning disabilities are the inability to learn to read, write and count. We can use hands-on activities for the re-education and development of these functions in science and mathematics education. The study is presenting design-based research outcomes in the form of special developed hands-on activities.

In Czech

Specifické poruchy učení mají podobu neschopnosti číst, psát a počítat. Lze použít hands-on aktivity pro reedukaci a rozvoj těchto funkcí v přírodovědném a matematickém vzdělávání. Studie prezentuje výstupy konstrukčního výzkumu ve formě speciálně vyvinutých hands-on aktivit.