TRNOVÁ, Eva and Jan KREJČÍ. Hands-on Experiments in the Formation of Science Concepts in Primary Education. In M. Costa, P. Pombo, J. Dorrio. 11th International Conference on Hands-on Science. Science Communication with and for Society. Braga: The Hands-on Science Network, 2014, p. 109-112. ISBN 978-989-98032-5-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hands-on Experiments in the Formation of Science Concepts in Primary Education
Name in Czech Hands-on experimenty při formování přírodovědných pojmů v primárním vzdělávání
Authors TRNOVÁ, Eva and Jan KREJČÍ.
Edition Braga, 11th International Conference on Hands-on Science. Science Communication with and for Society, p. 109-112, 4 pp. 2014.
Publisher The Hands-on Science Network
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Portugal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-989-98032-5-1
Keywords (in Czech) Pojmy; formování; ands-on experiments; primární přírodovědné vzdělávání
Keywords in English Concepts; formation; hands-on experiments; primary science education
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 21/2/2015 07:58.
Abstract
Research shows that primary science significantly affects future understanding of science. Hands-on experiments play an important role in the formation of concepts. Using design-based research, we implement hands-on experiments in the formation of science concepts. The study presents examples of hands-on experiments, which should develop science concepts in primary science.
Abstract (in Czech)
Výzkum dokládá, že primární přírodověda významně ovlivňuje budoucí porozumění přírodovědě. Hands-on experimenty hrají významnou roli ve formování pojmů. S použitím konstrukčního výzkumu jsme implementovali hands-on experimenty ve formování přírodovědných pojmů. Studie prezentuje příklady hands-on experimentů, které mohou rozvíjet přírodovědné koncepty v primární přírodovědě.
PrintDisplayed: 25/8/2024 17:32